MotorInfo

Byla zahájena sériová výroba Rapidu

23.8.2012 14:34
Byla zahájena sériová výroba Rapidu

Automobilka Škoda Auto v Mladé Boleslavi zahájila výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Světovou premiéru bude mít tento vůz koncem září na pařížském autosalonu.

„Zahájení sériové výroby modelu ŠKODA Rapid je pro nás mimořádným okamžikem,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Dali jsme dnes zelenou sériové výrobě nové třídy značky Škoda. Tento vůz stanoví nová měřítka ve třídě kompaktních vozů a je důležitým pilířem naší Růstové strategie 2018. Celý tým společnosti Škoda se na tento den připravoval s velkým úsilím – ode dneška bude z linky sjíždět nový Rapid. Tento automobil bude našimi zákazníky přijat velice pozitivně a dále posílí postavení značky na mezinárodních trzích,“ řekl Winfried Vahland.

Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a připravované nové generace modelu Octavia automobilka v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě. Kapacita výrobní linky I v Mladé Boleslavi bude postupně zvýšena z 800 na 1 200 vozů denně. „Toto rozšíření za současného chodu výroby na obou linkách je mistrovským logistickým a stavebním výkonem našeho výrobního, plánovacího a logistického týmu,“ řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast výroby a logistiky. „Budeme tak realizovat zásadní rozšíření kapacit v našem mateřském závodě,“ zdůraznil vedoucí výroby.

Aby bylo možno zahájit výrobu modelu Rapid, jsou realizovány různé akce v 17 výrobních halách v Mladé Boleslavi, celkem je přitom realizováno 173 jednotlivých projektů. Na úpravách se podílí přes 141 projektantů a 2 000 zaměstnanců externích firem. Původní linka bude rozšířena o nová zařízení pro montáž modelu Rapid, například o zařízení pro montáž modulů, jako jsou kokpit, příď vozu nebo podvozek, zařízení pro plnění vyráběných vozů provozními kapalinami, jako jsou oleje, palivo nebo chladicí kapaliny, dále pak o nová zkušební zařízení, dopravníkové systémy a manipulační techniku. Po rozšíření haly bude montážní linka téměř o třetinu větší.

S ohledem na připravovaný náběh nové generace modelu Octavia bude Škoda ve stavebních akcích a v rozšiřování logistických kapacit v Mladé Boleslavi pokračovat i v příštích měsících. V prvním pololetí roku 2012 značka na celém světě vyrobila zhruba 530 000 vozů.

Škoda Rapid se bude sanžit zákazníky přesvědčit nabídkou prostoru, výrazným designem, poměrem ceny a výkonu, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a hospodárnými motory. Limuzína vyplní v aktuální modelové paletě české automobilky mezeru mezi menším modelem Fabia a větším vozem Octavia, je tedy doma v objemově silném segmentu kompaktních vozů. Tento segment dnes představuje zhruba 36 procent světového automobilového trhu. 42 procent tohoto segmentu – označovaného jako ‚segment A’ – připadá na limuzíny. Dle názoru odborníků vzroste počet prodaných vozů tohoto typu do roku 2020 zhruba o 50 procent.

Od října 2012 bude Rapid postupně debutovat na evropských trzích. V roce 2013 bude následovat speciální verze pro zákazníky v Číně, která se v této zemi bude také vyrábět. Na začátku roku 2014 se navíc plánuje i výroba modelu Rapid pro ruský trh v závodě koncernu Volkswagen v Kaluze. Česká automobilka chce s modelem Rapid přesvědčit především rodiny, které hledají prostorný první vůz za příznivou cenu a v kvalitě, na jakou jsou zákazníci u značky zvyklí.

Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru, šířka 1,7 metru) zaujme Rapid nabídkou prostoru a místem pro pět osob a jejich zavazadla. Pro pohon vozu je k dispozici pět benzinových motorů a dva naftové agregáty. Jako vůbec první sériový vůz značky Škoda přináší Rapid nově vyvinutý designový jazyk automobilky: proporce, svěží a čistě modelované plochy a ostře rýsované linie společně vytvářejí atraktivní, nadčasově elegantní celkový dojem. Příď vozu se vyznačuje inovativní interpretací typických znaků značky. Nové logo značky působí sebejistě na harmonicky zaobleném předním okraji kapoty. Silně emotivně také působí boční linie karoserie, zejména díky dlouhému rozvoru a siluetě, podobné obrysu vozů s karoserií typu kupé, a v neposlední řadě také díky precizní a ostré ‚Tornado’ linii, která vytváří jasnou hranici mezi světlem a stínem. K důležitým osobitým rysům patří u modelu Rapid velké páté dveře ve stylu kombi, které umožňují optimální nakládání do zavazadlového prostoru o objemu 550 litrů. Se sklopenými zadními sedadly se objem zavazadlového prostoru zvýší dokonce až na 1 490 litrů. Touto koncepcí zavazadlového prostoru dosahuje Rapid rekordních hodnot ve své třídě. Nezaměnitelný je Rapid díky svým zadním svítilnám ve tvaru písmene C, který je pro značku Škoda již typický.