Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
"Od 29. ledna jsou přijímány žádosti o podporu na nákup autobusů městské hromadné dopravy s pohonem na CNG a na výstavbu plnících stanic CNG," říká Zdeněk Prokopec, předseda Asociace NGV.
Ministr životního prostředí Tomáš Jan Podivínský dojednal v Bruselu dotaci ve výši jedné miliardy korun na výměnu těch nejstarších a životní prostředí nejvíce znečišťujících autobusů městské hromadné dopravy za ekologické autobusy na stlačený zemní plyn. Alternativní doprava tak pomůže ovzduší v Moravskoslezském, Jihomoravském a Ústeckém kraji.
„O vyhlášení výzvy na výměnu starých autobusů za ty na stlačený zemní plyn jsme usilovali od roku 2011. V Bruselu jsme se zástupci Evropské komise dojednali poslední sporné body, které bránily vyhlášení výzvy na příjem žádostí o dotaci na výměnu autobusů městské hromadné dopravy. Nejstarší, zcela neekologické a neefektivní autobusy můžou být díky až 85% dotaci z EU nahrazeny novými, moderními autobusy na stlačený zemní plyn. Z dotace lze financovat i plnicí stanice CNG pro městskou hromadnou dopravu,“ říká Tomáš Jan Podivínský.
Za tuto další jednu miliardu korun navíc z prostředků Fondu soudržnosti je možné pořídit zhruba 10 plnicích stanic CNG a zhruba 154 nových autobusů MHD s pohonem CNG, a to při orientační ceně 6,8 milionu korun za autobus a 13 milionů korun za plnicí stanici.
Ze studií, které si nechalo Ministerstvo životního prostředí vypracovat, vyplývá, že obměnou tohoto množství vozidel dojde k roční úspoře emisí ve výši