MotorInfo

Buick Cascada má premiéru na autosalonu v Detroitu

13.1.2015 08:43
Buick Cascada má premiéru na autosalonu v Detroitu

Na právě zahájeném autosalonu North American International Auto Show v americkém Detroitu představila automobilka Buick (jedna ze značek koncernu General Motors) nový kabriolet Cascada. Čtyřsedadlový model se v USA začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2016.

Tento model je dalším příkladem spolupráce značek Buick a Opel, která už nyní zahrnovala společně vyvinuté sesterské modely Buick Encore/Opel Mokka, Buick Verano/Opel Astra Sedan a Buick Regal/Opel Insignia.

„Opel Cascada byl vyvinut v našem mezinárodním technickém a vývojovém centru ITDC v Rüsselsheimu, kde více než 6 000 specialistů pracuje na nových modelech značky Opel, ale také na modelech určených pro ostatní značky koncernu GM. Při tom neustále hledáme synergie a velmi nás těší, že nyní je to Cascada, která zamíří na nové trhy pod značkou Buick. To dokumentuje naši konstrukční kompetenci a umožní zvýšit vytížení našeho polského výrobního závodu v Gliwicích,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.

V Evropě se model Cascada skvěle zapsal jak u zákazníků, tak i u odborných novinářů, což se odrazilo v množství ocenění – například Plus X Award v Německu a Zlatý volant ve Švýcarsku. V Portugalsku získal Opel Cascada v roce 2014 titul Kabriolet roku od motoristického časopisu Turbo Magazine.

Buick Cascada pohání účinný zážehový motor 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 147 kW/200 k. Tento čtyřválec dosahuje maximálního točivého momentu 300 N.m. Speciálně navržená přední náprava HiPerStrut (High Performance Strut) umožňuje přesný a komfortní přenos točivého momentu na silnici a zaručuje tak pohodlnou jízdu. Turbodmychadlem přeplňovaný motor nejnovější generace je v případě kabrioletu Buick standardně propojený se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Speciálním prvkem modelu Cascada je vysoce kvalitní textilní střecha, která se elektricky otevře stlačením knoflíku během pouhých 17 sekund – a to i během jízdy rychlostí až 50 km/h. Čtyřsedadlový kabriolet pro americký trh má luxusní standardní vybavení, obsahující prvky jako např. 20" ráfky kol z lehké slitiny nebo kožená sedadla, která se po sklopení opěradla automaticky posunou dopředu, aby se usnadnil přístup k zadním sedadlům. Technickou lahůdkou je infotainment IntelliLink se 7" (17,8 cm) barevným dotykovým monitorem.

S modelem Cascada poskytne Buick americkým zákazníkům extrémně emocionální produkt – půjde o první kabriolet značky Opel po 25 letech. V USA se prodej kabrioletů od roku 2009 do roku 2013 zvýšil o 3 procenta na více než 131 000 kusů. Tento segment se vyznačuje vysokou „věrností“ zákazníků: až 37 procent z nich si při koupi nového automobilu vybere opět kabriolet. Přitom ale více než dvě třetiny zákazníků změní značku, což vytváří velký prodejní potenciál pro model Buick Cascada.

„Budeme pokračovat v úzké spolupráci se značkou Buick i v následujících letech všude, kde to dává smysl,” říká Dr. Karl-Thomas Neumann. Je to logické, protože obě značky reprezentují shodné hodnoty, ale nestřetávají se na mezinárodních trzích: Buick se prodává v severní Americe a Číně, Opel hlavně v Evropě. Koncern GM už avizoval výrobu nového modelu Buick v Rüsselsheimu ve druhé polovině této dekády. „To zlepší kapacitní vytížení našeho závodu v Rüsselsheimu, a tím se zvýší jeho efektivita,“ dodává Dr. Karl-Thomas Neumann.

 

Také australská značka Holden (součást koncernu GM) bude profitovat z této globální strategie koncernu General Motors. Opel letos začne exportovat svoje modely do Austrálie i na Nový Zéland. Kromě kupé Holden Astra GTC, sportovní verze VXR a vlajkové lodi Insignia to bude také kabriolet Holden Cascada. „Tím se Cascada stane trojčetem kabrioletů na třech kontinentech – to je nejlepší důkaz atraktivity našeho velkého kabrioletu,“ doplňuje Dr. Karl-Thomas Neumann.

 

Foto:GM