MotorInfo

Bridgestone uvádí na trh nové motocyklové pneumatiky

12.2.2014 09:57
Bridgestone uvádí na trh nové motocyklové pneumatiky

Bridgestone uvádí na trh čtyři nové motocyklové pneumatiky pro rok 2014. Cílem značky Bridgestone je poskytovat majitelům všech druhů motocyklů pneumatiky s nejmodernějšími technologiemi a nejvyšší možnou úrovní výkonu.

Battlax Hypersport S20 EVO

Pneumatika Battlax Hypersport S20 zvítězila v letech 2012 a 2013 v testech časopisu Motorrad a dočkala se tak nejvyššího možného uznání pro motocyklové pneumatiky. Bridgestone ovšem neusnul na vavřínech a vyvinul pro „jedničku“ mezi hypersportovními pneumatikami Bridgestone další vylepšení. Inženýři se zaměřili na konstrukci pneumatiky a složení směsi s cílem prodloužit životnost zadní pneumatiky a zároveň vylepšit ovladatelnost i přilnavost při průjezdu zatáčkou ve velkém náklonu.

Nová pneumatika Battlax Hypersport S20 EVO dosahuje vytčených cílů díky vylepšené konstrukci nárazníku pneumatiky (vpředu) v kombinaci s novou směsí, v níž nalézá uplatnění patentovaná technologie Bridgestone NanoPro-Tech™, která na molekulární úrovni snižuje valivý odpor a prodlužuje životnost. Výsledky interních testůukazují, že zadní pneumatika Battlax Hypersport S20 EVO má o 22 % delší životnost než předchůdce, dále poskytuje citelné zvýšení stability v zatáčkách a vyšší úroveň trakce při jízdě jak na závodním okruhu, tak na silnici. Přední pneumatika předčí svého předchůdce přilnavostí.

Battlax Hypersport S20 EVO - zadní

Battlax Hypersport S20 EVO bude k dispozici od března 2014, zpočátku v jednom rozměru pro přední kolo a ve čtyřech rozměrech pro zadní kolo s rychlostním indexem ZR.

Dostupné rozměry:

120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL

180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL

190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL

190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL

200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL

 

Battlax Racing R10 EVO

Cílem modernizace pneumatiky Battlax Racing R10 bylo umožnit rychlejší časy na kolo zvýšením rychlosti, kterou je přední kolo schopno projíždět zatáčkou, jakož i zvýšením trakce, přilnavosti a konzistence výkonu u zadního kola. Bridgestone pro dosažení těchto cílů optimalizoval konstrukci přední pneumatiky (rozměr 120/70 R 17). Výsledkem je o 10 % větší styčná plocha, která zvětšuje přilnavost v příčném směru. Jezdec má díky tomu při průjezdu zatáčkou větší volnost volby stopy a dříve může začít akcelerovat ze zatáčky. Optimalizace směsi zadní pneumatiky zároveň propůjčila pneumatice Battlax Racing R10 EVO citelně vyšší přilnavost v příčném směru a trakci v celém rozsahu provozních teplot, prodloužila životnost pneumatiky a přispěla k větší konzistenci provozních vlastností v porovnání s předchůdcem.

Battlax Racing R10 EVO - přední

Nabízené rozměry:

120/70 ZR 17 M/C R10FZ (58W) TL TYPE 2

180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE2

180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE 4

 

Battlax Racing V02

Battlax Racing V02 je evolucí pneumatiky Battlax Racing V01, která jezdcům na motocyklech kategorie superbike slibuje rychlejší časy na kolo a delší životnost díky nejmodernějším technologiím konstrukce a směsi značky Bridgestone pro MotoGP. Nová konstrukce nárazníku „GP Belt“ u zadní pneumatiky posouvá přilnavost a stabilitu superbiku na novou úroveň tím, že optimalizuje styčnou plochu pneumatiky, zvyšuje kontaktní tlak, a tím zlepšuje přilnavost. Přilnavost v celém rozsahu provozních teplot zvyšuje také nová měkká směs. Pneumatika poskytuje díky tomu vyšší výkon v zahřívací fázi a dodává jezdci pocit bezpečnosti a jistoty. Zvýšená přilnavost v kombinaci s konzistentním výkonem umožňuje pneumatice Racing Battlax V02 dosahovat o více než 1 sekundu rychlejších časů na kolo v porovnání se současnou závodní pneumatikou V01.

„Nová pneumatika Racing Battlax V02 těží z nejnovější technologie pro MotoGP, a díky tomu zpřístupňuje všem jezdcům vysokou úroveň výkonu a rychlé časy na kolo,“ říká Jose-Enrique Gonzalez, ředitel marketingu ve společnosti Bridgestone Europe.

 

Battlax Racing V02 - zadní

Nabízené rozměry:

120/600 R 17 V02F SOF TL   (SBK)

120/600 R 17 V02F MED TL   (SBK)

200/655 R 17 V02R SOF TL   (SBK)

200/655 R 17 V02R MED TL   (SBK)

 

Battlecross X30 a X40

Bridgestone posiluje své postavení rovněž na trhu motokrosových pneumatik (MX) uvedením pneumatiky Battlecross X30 pro středně tvrdý terén a Battlecross X40 pro tvrdý terén. Obě nové pneumatiky poprvé nesou produktové označení Battlecross a využívají pokrokovou technologii konstrukce motokrosových dezénů a bloků, která byla vyvinuta a prověřena v motokrosových závodech nejvyšší úrovně. Bridgestone se od roku 2005 umístil šestačtyřicetkrát na stupních vítězů v konečném pořadí všech kategorií nejprestižnějších mistrovství: v mistrovství světa FIM v motokrosu, v americkém motokrosovém mistrovství AMA Pro a v mistrovství Japonska v motokrosu. Battlecross X30 a X40 nyní přináší tuto technologii jezdcům na všech úrovních.

Přední (vlevo) a zadní (vpravo) pneumatika Bridgestone Battlecross X30

Nové dezény předních pneumatik Battlecross X30 a X40 jsou vybaveny asymetricky uspořádanými bloky na levé a pravé straně, které poskytují vysokou stabilitu během brzdění a akcelerace a suverénní přilnavost při průjezdu zatáčkou s jakýmkoli úhlem náklonu. Testyukázaly, že obě nové přední pneumatiky Battlecross poskytují výrazně vyšší úroveň přilnavosti než současné produkty Bridgestone M403 a M603, které nahradí.

Zadní pneumatiky jsou navrženy s využitím nové technologie Bridgestone „Castle Block“ s bloky konvexních tvarů, které připomínají věže zámku. Pneumatika díky nim získává větší hranový efekt, který zlepšuje akceleraci, chování v zatáčkách a časy na kolo. Bridgestone poprvé v motokrosu používá u zadních pneumatik X30 a X40 svou technologii „Cooling Fin“ (chladicí žebra), která snižuje tvorbu tepla při opakovaném ohýbání bočnic, což pomáhá udržovat konzistentní provozní vlastnosti.

Přední (vlevo) a zadní (vpravo) pneumatika Bridgestone Battlecross X40

Battlecross X30 pro středně tvrdý terén se bude v Evropě dodávat od dubna 2014 ve dvou rozměrech přední pneumatiky a čtyřech rozměrech zadní pneumatiky. Battlecross X40 pro tvrdý terén bude nabízena od května 2014 v jednom rozměru přední pneumatiky a ve třech rozměrech zadní pneumatiky.

Nabízené rozměry:

80/100 -21 X30F 51M TT

90/100 -21 X30F 57M TT

110/90 -19 X30R 62M TT

120/80 -19 X30R 63M TT

110/100 -18 X30R 64M TT

100/90 -19 X30R 57M TT

80/100 -21 X40F 51M TT

110/100 -18 X40R 64M TT

100/90 -19 X40R 57M TT

110/90 -19 X40R 62M TT