MotorInfo

Bridgestone s ohodnocením A/A

3.7.2012 22:06
Bridgestone s ohodnocením A/A

Pneumatiky Bridgestone s nejvyšším stupněm hodnocením EU "A/A" se začnou prodávat 1. října 2012.

Společnost Bridgestone Europe představí 1. října 2012 pneumatiku Ecopia EP001S s nejvyšším stupněm hodnocení "A/A" jak z hlediska hospodárnosti, tak z hlediska přilnavosti na mokru. Je to také první pneumatika, která dosáhla nejvyššího hodnocení jak v Evropě, tak v Japonsku. Pneumatika EP001S, nejnovější člen řady úsporných pneumatik Ecopia, bude oficiálně představena v září na Pařížském autosalonu a na evropský trh bude uvedena v říjnu 2012.

Dle společnosti Bridgestone Europe bude mít většina pneumatik Bridgestone pro osobní vozy prodávaných v Evropské unii a vyrobených po 1. červenci 2012 nový informační štítek EU. Od 1. listopadu musí být všechny pneumatiky nabízené v Evropě opatřeny informačním štítkem v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1222/2009.

Informace pro spotřebitele a prodejce

Bridgestone v rámci příprav na tuto změnu spolupracuje se svou sítí prodejců pneumatik v celé EU. Obchodníkům poskytuje praktické propagační a naučné materiály v podobě letáků a plakátů, které spotřebitelům podávají vysvětlení k informačním štítkům EU.

Pouze jedna část úsilí zaměřeného na kvalitu

V materiálech společnosti Bridgestone pro komunikaci se zákazníky je uveden také postoj výrobce k problematice označování pneumatik informačními štítky. Bridgestone podporuje iniciativu EU, protože pomáhá spotřebitelům dojít k informovanějšímu kupnímu rozhodování. Bridgestone však znovu opakuje, že výkonová kritéria na nových informačních štítcích EU (spotřeba paliva, přilnavost na mokru a vnější hlučnost odvalování) jsou pouze tři z mnoha důležitých parametrů charakterizujících provozní vlastnosti a výkony pneumatiky. Bridgestone zcela splňuje požadavky legislativy EU v oblasti označování pneumatik, ale získa také nejlepší výsledky v daném hodnocení. To jej však neuspokojuje, protože vývoj zohledňuje také další klíčové parametry pro bezpečnost a komfort letních pneumatik, jako je brzdná dráha na suchu, stabilita, odolnost vůči opotřebení, trvanlivost a životnost. U zimních pneumatik se k výše uvedeným kritériím přidává ještě ovladatelnost a brzdění na sněhu a ledu.

Vyvážený všestranný přístup k provozním vlastnostem pneumatiky je patrný nejen u řady pneumatik Bridgestone Ecopia. Rovněž řada pneumatik Turanza - zejména T001, nejnovější člen řady cestovních pneumatik - s nejmodernější konstrukcí a inovativním dezénem dosahuje synergie mezi bezpečností, stabilitou a hospodárností. Řada pneumatik Blizzak zaručuje bezpečnost i v nejnáročnějších zimních podmínkách nabídkou vynikající přilnavosti, stability a spolehlivého brzdění na zamrzlých cestách, sněhu a ledu a na mokru.

Žádné kompromisy v oblasti výkonu

Pro spotřebitele je také důležité, aby věděli, že při porovnávání pneumatik jsou určité výkonové charakteristiky vzájemně v přímém konfliktu. Tradičně je nutné dělat velký kompromis mezi přilnavostí na mokru, která vyžaduje větší tření pryžové směsi s povrchem vozovky, a hospodárností, která je závislá na nižším valivém odporu.

"Díky vyspělým technologiím, jako je NanoPro-TechTM, dokázal Bridgestone překonat takové kompromisy a vyvinout pneumatiku, která má podle nové legislativy EU hodnocení A/A na informačním štítku,"  říká generální ředitel Annunziato. "Jsme mimořádně hrdí, že Bridgestone letos jako jeden z prvních představuje na evropském trhu pneumatiku se štítkem A/A."

Klíčový je tlak vzduchu v pneumatice

Komunikační materiály Bridgestone také zdůrazňují, že rozhodující příspěvek k hospodárnosti a bezpečnosti silničního provozu, což jsou cíle legislativy EU v oblasti označování pneumatik, má ve svých rukou řidič, který ovlivňuje svůj styl řízení a provádí péči o pneumatiky, spočívající zejména v udržování správného tlaku vzduchu v pneumatikách. Podle průzkumu z roku 2011, v němž bylo v Evropě zkontrolováno 46 000 vozů, jezdí 63 % motoristů na podhuštěných pneumatikách a téměř 20 % z nich má minimálně jednu pneumatiku na svém vozu opotřebovanou tak, že nesplňuje požadavek legislativy EU na minimální hloubku dezénu. Postupná ztráta tlaku vzduchu snižuje výkon pneumatiky ve všech oblastech a může ohrozit bezpečnost. Bridgestone proto nadále propaguje péči o pneumatiky včetně organizace kontrol bezpečnosti pneumatik po celé Evropě a publikace jejich výsledků na podporu osvěty a informování zákazníků.