MotorInfo

Bridgestone představil novou technologii „CAIS“

25.10.2011 16:21
Bridgestone představil novou technologii „CAIS“

Společnost Bridgestone Corporation oznámila, že vyvinula novou technologii, která dokáže prostřednictvím pneumatik poskytovat řidiči v reálném čase informace o stavu povrchu vozovky.

Nová technologie je založena na konceptu snímání informací ze styčné plochy CAIS (Contact Area Information Sensing*1).

CAIS je obecné označení pro budoucí technologii, která sbírá a vyhodnocuje informace o stavu povrchu vozovky. Nová technologie schopná snímat okamžitá vstupní data o vibracích a digitalizovat je prostřednictvím analytických zařízení ve vozidle rozlišuje sedm různých stavů povrchu vozovky*2 a tuto informaci předává řidiči prostřednictvím displeje na přístrojové desce*3.

Díky poskytování okamžitých informací o stavu povrchu vozovky umožní nová technologie řidičům lépe reagovat na nebezpečí při rychlých změnách jízdních podmínek, jako je led, sníh a déšť, a také nabízí možnost upozorňovat ostatní motoristy, kteří cestují po stejné trase*4. Tato nová technologie je dalším příspěvkem společnosti Bridgestone ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu a posilování pocitu bezpečí pro řidiče.

Základní informace o technologii určování stavu povrchu vozovky:

  • Senzor zrychlení umístěný na vnitřní straně běhounu pneumatiky detekuje vibrace v běhounu pneumatiky a tuto informaci posílá bezdrátově příslušnému analytickému zařízení ve vozidle. Elektrickou energii pro systém CAIS vyrábí speciální zařízení patentované společností Bridgestone.
  • Analytické zařízení rozlišuje vibrace v reálném čase a určuje, do jaké ze sedmi skupin povrchů vozovky aktuální stav patří (suchý, polosuchý, mokrý, rozbředlý sníh, čerstvý sníh, uježděný sníh, led).
  • Výsledky určování stavu povrchu vozovky jsou zobrazovány na monitoru uvnitř vozidla.

__________________________________________________________________________

*1. Contact Area Information Sensing. „CAIS“ je registrovanou ochrannou známkou společnosti Bridgestone Corporation.

*2. Suchý, polosuchý, mokrý, rozbředlý sníh, čerstvý sníh, uježděný sníh, led.

*3. Vysoká přesnost určování druhu povrchu vozovky byla u této technologie ověřena v různých podmínkách v rámci rozsáhlého testování během dvou zim na veřejných komunikacích v Japonsku (Hokkaido), na nichž se často vyskytuje nebezpečný povrch, jako je sníh a led. Podrobné výsledky testů byly zveřejněny na jaře 2010 na výročním kongresu Japonské společnosti automobilových inženýrů a na světovém kongresu FISITA.

*4. Řidič vozu vybaveného systémem CAIS může sdílet informace o potenciálně nebezpečných změnách povrchu vozovky s ostatními motoristy, kteří cestující po stejné trase.