Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Bridgestone Corporation oznámila, že vyvinula novou technologii, která dokáže prostřednictvím pneumatik poskytovat řidiči v reálném čase informace o stavu povrchu vozovky.
Nová technologie je založena na konceptu snímání informací ze styčné plochy CAIS (Contact Area Information Sensing*1).
CAIS je obecné označení pro budoucí technologii, která sbírá a vyhodnocuje informace o stavu povrchu vozovky. Nová technologie schopná snímat okamžitá vstupní data o vibracích a digitalizovat je prostřednictvím analytických zařízení ve vozidle rozlišuje sedm různých stavů povrchu vozovky*2 a tuto informaci předává řidiči prostřednictvím displeje na přístrojové desce*3.
Díky poskytování okamžitých informací o stavu povrchu vozovky umožní nová technologie řidičům lépe reagovat na nebezpečí při rychlých změnách jízdních podmínek, jako je led, sníh a déšť, a také nabízí možnost upozorňovat ostatní motoristy, kteří cestují po stejné trase*4. Tato nová technologie je dalším příspěvkem společnosti Bridgestone ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu a posilování pocitu bezpečí pro řidiče.
Základní informace o technologii určování stavu povrchu vozovky:
__________________________________________________________________________
*1. Contact Area Information Sensing. „CAIS“ je registrovanou ochrannou známkou společnosti Bridgestone Corporation.
*2. Suchý, polosuchý, mokrý, rozbředlý sníh, čerstvý sníh, uježděný sníh, led.
*3. Vysoká přesnost určování druhu povrchu vozovky byla u této technologie ověřena v různých podmínkách v rámci rozsáhlého testování během dvou zim na veřejných komunikacích v Japonsku (Hokkaido), na nichž se často vyskytuje nebezpečný povrch, jako je sníh a led. Podrobné výsledky testů byly zveřejněny na jaře 2010 na výročním kongresu Japonské společnosti automobilových inženýrů a na světovém kongresu FISITA.
*4. Řidič vozu vybaveného systémem CAIS může sdílet informace o potenciálně nebezpečných změnách povrchu vozovky s ostatními motoristy, kteří cestující po stejné trase.