Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Bridgestone dlouhodobě usiluje o zvyšování bezpečnosti silničního provozu. V rámci těchto aktivit uspořádalo české zastoupení společnosti Bridgestone akci Bridgestone Driving Experience na polygonu Motorland v Bělé pod Bezdězem.
Motorističtí novináři se mohli v praktických ukázkách na vlastní kůži přesvědčit o tom, že pozornost věnovaná pneumatikám se řidičům v každodenním provozu mnohonásobně vyplatí.
„Praxe ukazuje, že motoristé velmi podceňují význam pneumatik, a to jak při samotném výběru a koupi pneumatik, tak při jejich údržbě,“ říká David Kalaš, technický ředitel společnosti Bridgestone ČR. „Rozhodli jsme se proto zaměřit naši komunikaci tímto směrem, abychom přispěli ke zlepšení neutěšeného stavu, který negativně ovlivňuje bezpečnost na našich silnicích. V rámci Bridgestone Driving Experience jsme se tentokrát zaměřili na otázky tlaku v pneumatikách, správné montáže pneumatik s různou hloubkou dezénu a přínosů pneumatik s nízkým valivým odporem.“
Na pozvané novináře čekala na polygonu v Bělé pod Bezdězem tři různá stanoviště s vozy Volkswagen Golf a SEAT Leon pro testování různých vlastností pneumatik. První stanoviště demonstrovalo rozdíly v brzdné dráze u správně nahuštěných a přehuštěných pneumatik. Na druhém stanovišti vyšly najevo nežádoucí změny v chování vozidla při montáži pneumatik s větší hloubkou dezénu na přední nápravu, zatímco na zadní nápravě byly ponechány pneumatiky s nižší hloubkou dezénu. A na třetím stanovišti se porovnávaly rozdíly ve valivém odporu klasických pneumatik a pneumatik Bridgestone Ecopia s nižším valivým odporem.
Pro bezpečnou a hospodárnou jízdu i dlouhou životnost pneumatik je zásadní pravidelná kontrola a udržování správného tlaku vzduchu v pneumatikách. Testovací jízdy Bridgestone Driving Experience názorně ukázaly, že nežádoucí je nejen jízda na podhuštěných pneumatikách, ale i opačný extrém. „Je poměrně běžnou praxí, že v pneuservisech hustí pneumatiky na hodnoty 2,5 baru i vyšší, bez ohledu na hodnoty doporučené výrobcem vozidla,“ popisuje David Kalaš současnou situaci, kdy většina řidičů nekontroluje tlak v pneumatikách a nadměrně nahuštěné pneumatiky jsou považovány za způsob prevence jízdy s podhuštěnými pneumatikami.
„Zatímco negativa podhuštěných pneumatik jsou všeobecně známá, ať se jedná o zvýšenou spotřebu paliva, zhoršenou ovladatelnost, nebo o zkrácení životnosti pneumatik vlivem nerovnoměrného opotřebení a degradace kostry pneumatiky, u přehuštěných pneumatik tomu tak není. Přitom naše jízdní zkoušky jasně ukazují, že vozidlo na přehuštěných pneumatikách má delší brzdnou dráhu než na pneumatikách se správným tlakem,“ dodává Kalaš.
Dalším důležitým aspektem, který ovlivňuje chování vozidla, je hloubka dezénu. „Vždy je lepší měnit opotřebované pneumatiky za nové na celém vozidle. V situaci, kde se majitel vozu rozhodne pro montáž nových pneumatik jen na jednu nápravu, doporučujeme, na rozdíl od rozšířené praxe, jejich umístění na zadní nápravu. Nové pneumatiky s větší hloubkou dezénu na přední nápravě by totiž vedly k přetáčivému chování vozidla, které je pro běžného řidiče daleko hůře ovladatelné, jak se mohli přesvědčit účastníci naší akce Bridgestone Driving Experience,“ vysvětluje David Kalaš.
V dlouhodobém horizontu, s vysokým počtem ujetých kilometrů, může každá ušetřená desetina litru paliva na 100 kilometrů přinést v souhrnu citelné úspory, které se pozitivním způsobem promítnou do rodinného rozpočtu. Menší množství spáleného paliva znamená také nižší emise, což ocení naše životní prostředí. Bridgestone proto nabízí řadu pneumatik Ecopia s nižším valivým odporem, které zvyšují hospodárnost provozu při zachování nejvyšší úrovně bezpečnosti, ovladatelnosti a jízdního komfortu.
O výhodách pneumatik Ecopia s nižším valivým odporem v porovnání s klasickými pneumatikami se mohli účastníci akce Bridgestone Driving Experience přesvědčit na třetím stanovišti. Z testovacích jízd vyplynulo, že pneumatiky Ecopia mají nižší valivý odpor, což se v praktickém provozu projeví snížením spotřeby paliva.
Testování pneumatik Bridgestone Driving Experience v Bělé pod Bezdězem navázalo na podobně koncipovanou akci, kterou Bridgestone uspořádal letos na jaře na polygonu v Mostě pro prodejce a novináře, aby v praktických ukázkách demonstroval rozdíly ve výkonech a charakteru prémiových pneumatik Bridgestone. Novináři měli v Mostě možnost vyzkoušet rozdílné vlastnosti daných pneumatik a hlavně to, jaký vliv mají tyto pneumatiky na chování automobilu.
Foto:J.Svoboda