Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Bosch usnadňuje hledání parkovacích míst a automatizuje proces parkování.
Bosch vstupuje nabídkou parkovacích technologií a služeb na zcela nový trh. Přitom se dodavatel technologií a služeb drží standardizovaného přístupu: Bosch zjednodušuje hledání parkovacích míst a postupně automatizuje parkovací proces. „Mobilita zítřka začíná už dnes – chytrým parkováním,“ uvádí k významu technologie Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva Robert Bosch GmbH. Mezi potenciální zákazníky parkovacích řešení Bosch se řadí výrobci vozidel a provozovatelé garáží, stejně jako města a obce po celém světě. Společnost už dosáhla v této oblasti významných úspěchů, zejména se svými systémy pro automatizované parkování a řízení; tento pokrok také posouvá Bosch směrem k důležitému milníku v tomto roce. „V roce 2016 překročí naše tržby za asistenční systémy jednu miliardu eur,“ říká Hoheisel. Po celém světě pracuje na vývoji asistenčních systémů a systémů automatizovaného řízení téměř 2 500 inženýrů Bosch – což je asi o 500 více než v minulém roce.
Jako součást posunu k plně automatizovanému parkování plánuje Bosch v průběhu několika dalších let uvést na trh velké množství parkovacích asistenčních systémů. Tyto systémy pomáhají řidičům parkovat bez nehod, nebo je dokonce pouhým stiskem tlačítka dovedou na požadované místo. V Německu jsou parkovací asistenční systémy v současnosti nejčastějšími pomocníky ve vozidlech. Dle hodnocení Bosch z roku 2014 provedeného na základě statistik registrace vozidel byla z téměř tří milionů automobilů registrovaných v tomto roce vybavena asistenčním systémem polovina (52 procent) vozidel. Hodně podobně to vypadá i v dalších zemích: v Belgii a Nizozemsku byla v roce 2014 parkovacím asistentem vybavena polovina všech nových automobilů (50 procent), ve Velké Británii je to 19 procent. Tyto systémy jsou založeny především na ultrazvukových senzorech, které jsou pro tyto systémy kritické, a jejichž výrobou se Bosch zabývá od roku 1993.
Pro Bosch začíná automatizované parkování ve vozidle – ale tím to zdaleka nekončí. „Ve své nabídce inteligentních služeb se Bosch zhostil také nelehkého úkolu vyhledání dostupného parkování, čímž šetří čas a snižuje stres,“ říká Hoheisel. V Německu zabere hledání parkovacího místa v průměru deset minut. Bosch zkracuje toto hledání dvěma způsoby: prvním jsou speciální senzory obsazenosti na parkovištích nebo v garážích, které detekují a nahlásí prázdné místo. Druhým způsobem, který Bosch využívá, jsou senzory, které se stávají standardem u stále většího počtu vozidel a které umožňují vyhledání parkování u obrubníku. Informace jsou zpracovávány v Bosch IoT Cloudu, kde se vygeneruje mapa parkovacích míst. Řidiči mají k mapě přístup například přes navigační systém jejich vozidla a jsou tak přímo naváděni k místům s bezplatným parkováním. „Přímé navádění automobilů k dostupným parkovacím místům znamená také snížení znečištění,“ zdůrazňuje Hoheisel. V průměru dnes v Německu řidiči při každém hledání parkovacího místa najezdí zbytečně až 4,5 kilometru.
„Parkování, tak jak ho známe dnes, už v budoucnu nebude existovat,“ říká Hoheisel. Ještě před koncem tohoto desetiletí zvládnou díky technologii Bosch automobily sami dojet do prostor garáží. Řidiči jednoduše nechají své vozidlo v předávací zóně mimo garáž a například přes smartphone mu dají pokyn k vyhledání parkovacího místa. Při odjezdu si stejným způsobem vozidlo zase přivolají zpět k místu vyzvednutí. „Jít na koncert už neznamená začít a skončit večer v průvanu podzemní garáže,“ uvádí Hoheisel. Tato inovace je možná díky inteligentní technologii Bosch zabudované ve vozidle, v garáži a v jejich vzájemné komunikaci. „Plně automatizované parkování bude připraveno k výrobě ještě před plně automatizovaným řízením,“ říká Hoheisel. Dalším důvodem, proč bude automatizované parkování realizováno jako první, je, že překonání zákonných překážek pro zavedení plně automatizovaného parkování je snazší, a to zejména s ohledem na požadavky týkající se registrace vozidel. Potřebné právní úpravy, které jsou v Německu částečně sladěny s Vídeňskou úmluvou o silničním provozu, jsou součástí politických programů po celém světě.
Foto:Bosch