MotorInfo

BMW úspěšné i v roce 2016

12.1.2017 15:15
BMW úspěšné i v roce 2016

BMW Group již šestým rokem v řadě dosahuje rekordních prodejů a zůstává celosvětově největším výrobcem prémiových vozů.

BMW Group zaznamenala v roce 2016 rekordní prodeje, jde přitom o šestý rekordní rok v řadě, což znamená, že BMW Group je stále se svými třemi značkami – BMW, MINI a Rolls-Royce – celosvětově nejúspěšnějším výrobcem prémiových vozů. Zvýšených prodejů se dařilo dosahovat v průběhu celého roku. Celkově BMW Group v roce 2016 prodala 2 367 603 vozidel, což znamená meziroční nárůst o 5,3 %.

„Díky rozšiřování výrobního programu byl rok 2016 naším nejúspěšnějším rokem za celou naši historii,“ komentoval výsledky Dr. Ian Robertson, člen představenstva BMW AG odpovědný za prodej a marketing BMW. „I přes výkyvy na některých trzích se naše strategie celosvětově vyváženého přístupu vyplatila, prodeje zaznamenaly nárůst v každém měsíci. Pozitivní vývoj vykázaly také naše elektrifikované modely, kterých jsme v roce 2016 prodali více než 62 000 kusů. Jsem si jistý, že budeme i v roce 2017 schopni dosáhnout profitabilního a trvalého růstu,“ dodal Robertson.

S prodeji přesahujícími 2 miliony kusů zaznamenala značka BMW v roce 2016 nový prodejní rekord. Po celém světě se prodalo 2 003 359 vozů BMW, což je o 5,2 % více než v předchozím roce. Celosvětový trend vzrůstajícího zájmu o vozy SUV znamenal nárůst prodejů vozů BMW řady X. Každé třetí prodané BMW se řadilo právě do rodiny vozů X. V roce 2016 BMW prodalo 644 992 vozů řady X, což znamená ve srovnání s rokem 2015 nárůst o 22,3 %. Dalšího významného navýšení dosáhly také modely BMW řady 2 (196 183 ks/+24,8 %). O 69,2 %, na 61 514 kusů, se zvýšily prodeje BMW řady 7. Očekáváme, že nové BMW řady 5, které vstoupí na trh v únoru letošního roku, bude mít značný podíl na nárůstu prodejů v roce 2017.

Elektrifikovaných vozů BMW se v roce 2016 prodalo více než 62 000 kusů, značný nárůst má „na svědomí“ zejména příchod nových modelů. BMW Group aktuálně nabízí sedm elektrifikovaných modelů, což je nejširší nabídka ze všech výrobců. „Přidání nových modelů významně zvýšilo prodej našich elektrifikovaných vozů, kterých jsme v listopadu kumulovaně našim zákazníkům dodali již 100 000 kusů,“ komentoval výsledky Dr. Ian Robertson. Po příchodu plug-in hybridních verzí BMW řady 5 a MINI Countryman bude mít BMW Group v nabídce již devět elektrifikovaných modelů, které umožní dosáhnout prodejního cíle těchto vozů v roce 2017, stanoveného na více než 100 000 kusů.

Rok 2016 byl s prodeji 360 233 vozidel nejúspěšnějším v historii značky MINI, zaznamenal meziroční nárůst o 6,4 %. „Rekordní výsledky ukazují, že se MINI vydalo správným směrem, největšími tahouny růstu bylo nové Cabrio a Clubman,“ sdělil Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW AG odpovědný za značky MINI, BMW Motorrad a Rolls-Royce. „Nyní, počátkem roku 2017, uvádíme na trh MINI Countryman, což je jeden z našich nejdůležitějších modelů. V létě nabídku obohatí elektrifikovaná verze. Právě Countryman bude znamenat dokončení kompletní obměny nabídky našich modelů a jsem přesvědčen, že v následujících 12 měsících zaznamenáme další nárůst prodejů,“ dodal Peter Schwarzenbauer.

Společnost Rolls-Royce Motor Cars vykázala svůj druhý nejlepší prodejní výsledek za svoji 113 let dlouhou historii. Společnost sídlící v Goodwoodu v roce 2016 prodala 4 011 vozidel (+6,0 %). Silné prodeje byly zaznamenány na většině trhů s výjimkou Středního východu, kde byl poklesem postižen celý luxusní sektor. Prodejní úspěch zajistily především modely Wraith a Ghost, které doplnil mimořádně úspěšný Dawn, stejně jako edice Wraith Black Badge a Ghost Black Badge. Sedmá generace modelu Phantom je stále nejpřitažlivějším luxusním zbožím na světě a i ve svém posledním roce výroby zaznamenal tento vůz velký zájem. Jeho výroba byla ukončena a uvolní místo svému nástupci.

Vůbec poprvé přesáhly v roce 2016 společné prodeje značek BMW a MINI v Evropě hranici jednoho milionu vozidel, konkrétně 1 091 192 kusů, což znamená nárůst o 9,2 %. Na tomto úspěchu se podílel každý z regionů, z nichž mnoho dosáhlo dvojciferných nárůstů. V Itálii se například prodeje BMW a MINI zvýšily o 17,7 % (83 750 ks), zatímco ve Španělsku prodeje narostly na 55 096 kusů (+21,0 %). Velká Británie zaznamenala prodeje vozů BMW a MINI ve výši přibližně čtvrt milionu kusů, což znamená nárůst o 9,2 % ve srovnání s předchozím rokem.

Také v Asii značky BMW a MINI zaznamenaly v roce 2016 velmi silné prodeje. Celkově se zde prodalo 745 784 vozidel těchto značek, což je meziroční nárůst o 9,0 %. Největším samostatným trhem tohoto regionu je Čína, kde prodeje narostly o 11,3 % na 516 355 kusů. To je poprvé, kdy se v Číně prodalo během jednoho roku více než půl milionů vozů BMW a MINI. Také další asijské trhy se vyznačují silnými prodeji: například Japonsko 74 935/+8,3 % a Jižní Korea 58 500/+7,2 %.

V Severní Americe byly v roce 2016 prodeje značek BMW a MINI o 7,2 % nižší než v rekordním roce 2015. Celkově se k zákazníkům dostalo 458 982 vozidel obou značek. Kanadský trh zaznamenal nárůst o 6,1 % (44 621 ks), mexický rostl o 15,4 % (34 670 ks), zatímco vysoce konkurenční trh USA poklesl o 9,7 % (365 204 ks).

Rok 2016 byl rekordní také pro BMW Motorrad. V roce 2016 bylo zákazníkům dodáno 145 032 motocyklů a maxi-skútrů (+5,9 %). BMW Motorrad očekává díky své nové strategii další nárůst prodejů s cílem 200 000 jednotek v roce 2020.

 

Foto:BMW