Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Prezentace studie „Concept 101“ na přehlídce Concorso dʼEleganza Villa dʼEste na jaře 2015 odstartovala novou kapitolu v historii značky BMW Motorrad a zejména jejích konceptů. Tento stroj byl ztělesněním toho, jak si BMW Motorrad představuje svobodu a nezávislost při jízdě po nekonečných dálnicích. Tyto sny o „Velkém americkém cestování“ se dnes stávají realitou v podobě sériové verze nového modelu K 1600 B Bagger.
Nová K 1600 B se známým řadovým šestiválcem o fantastickém výkonu 118 kW (160 k), stejně jako její předchůdce, studie „Concept 101“, je ztělesněním motta „Duch otevřených silnic“.
Typicky aerodynamické tvary se sníženou zadní části a maskulinním barevným schématem vytvářejí dojem uvolněné, a přitom dynamické elegance. Design nového celočerného (metalický lak Blackstorm/černé díly podvozku a pohonného ústrojí) motocyklu K 1600 B je řešen v takzvaném bagger stylu, což je exkluzivní typ motocyklu, který je zvláště populární v USA. Charakteristickými znaky baggeru jsou jeho kapkovitá silueta, jejímž nejvyšším bodem je přední kapotáž, protažený „proudnicový“ tvar a zabudované postranní schránky s integrovanými zadními světly amerického typu. Nové, kompletně chromované tlumiče jsou umístěny paralelně se silnicí a organicky zapadají do vizuálního stylu baggeru.
Nová K 1600 B používá techniku šestiválcového cestovního motocyklu K 1600 GT, k nimž přidává působivou, směrem dozadu se snižující siluetu se zcela přepracovanou zadní částí. To dává tomuto „baggeru“ neobyčejně nízký a štíhlý tvar.
Linie přední části nové K 1600 B klesají směrem k přednímu konci motocyklu a setkávají se v bodě nad předním kolem. Spolu s přepracovanou zadní částí a jejími vzad klesajícími liniemi vytváří K 1600 B dojem velmi nízkého a dlouhého stroje, čímž dává najevo svoji blízkost k silnici. Pro dokonalý požitek z jízdy nabízí K 1600 B excelentní ochranu proti větru a vlivům počasí. Kvůli tomu jsou boční sekce kapotáže protažené dolů a vzad od efektivně navržených aerodynamických deflektorů. Větrné deflektory nejenže nabízejí lepší ochranu jezdcových rukou, ale také dávají přední sekci nové K 1600 B ještě výraznější vzhled. Dvě zrcátka perfektně zapadají do celkového designu a jejich výměnné kryty také představují příležitost dát baggeru ještě více individuálního stylu. Rozměrná zrcátka zahrnují i asférický prvek a nabízejí nejlepší výhled na provoz vzadu.
Nová K 1600 B je vybavena také elektricky nastavitelným, přepracovaným větrným štítem s paměťovou funkcí. Ten nejenže chrání jezdce před vlivy větru a větrných vírů, ale také se automaticky vrátí do základní pozice, jakmile se vypne zapalování. Tím rovněž funguje jako ochrana proti krádeži navigačního systému, který je nabízen jako součást Originálního příslušenství BMW Motorrad.
Přepracované oddíly v bočních schránkách se štíhlejšími kryty a hlubším tělem dovolují zvláště komfortní a efektivní nakládání zavazadel. Zadní blatník byl navržen tak, aby ho bylo možné odklopit vzhůru, a získat tak snazší přístup k odmontování zadního kola.
Na přání montované audio připojení v pravé schránce má vnitřní kapsu, která může pojmout i větší mobilní zařízení, jako jsou například tablety. Přepínač vyhřívání sedla spolujezdce je šikovně umístěn na pravé schránce.
Kapotáž nové K 1600 B se svým těsně přiléhajícím, dynamicky tvarovaným sklem dává motocyklu zvláště působivý, dravý vzhled. Pro dosažení obzvlášť efektivní ochrany před větrem a vlivy počasí byly boční sekce větrných deflektorů protaženy dále dozadu. Větrné deflektory tak chrání i ruce jezdce. Dvě zrcátka rovněž zapadají do designového konceptu a díky své velké ploše s asférickými elementy zajišťují vynikající přehled o provozu za motocyklem.
Se svým šestiválcovým řadovým motorem K 1600 B nabízí nejen hladký chod, ale také fantastické výkony a spoustu točivého momentu. Stále jde o nejkompaktnější šestiválcový motor v sériovém motocyklu, poskytuje výkon 118 kW (160 k) při 7 750 1/min a maximální točivý moment až 175 N.m při 6 500 1/min, a je tudíž zárukou ohromujícího zátahu za všech okolností. S hmotností 102,6 kilogramu zůstává šestiválcový motor K 1600 B nejen nejlehčím sériovým šestiválcovým motorem v kategorii nad 1 000 cm3, díky malé rozteči válců je také mnohem užší než všechny ostatní dnes vyráběné šestiválcové řadové motory. Oba tyto faktory jsou klíčové v dotváření aktivního jízdního charakteru nové K 1600 B.
Nová K 1600 B byla navržena tak, aby splnila emisní předpisy EU4. Mezi jinými záležitostmi to znamená odpovídající mapy řídicí jednotky, palivový systém s karbonovým zásobníkem pro ventilaci palivové nádrže a výfukový systém s upravenými katalyzátory a dynamicky navrženými koncovkami, jejichž horizontální žebrování zdůrazňuje téma šestiválce.
Základní součástí podvozku nového BMW K 1600 B je rám z lehkých slitin, známý z K 1600 GT, prověřené a vyzkoušené systémy BMW Motorrad Duolever a Paralever pak poskytují maximální kontrolu nad předním i zadním kolem. Nová K 1600 B těží také z nízkého těžiště a vynikajícího rozložení hmotnosti, stejně jako vyváženého zatížení obou kol.
S elektronicky řízeným podvozkem Dynamic ESA a jeho režimy „Road“ a „Cruise“ nabízí nová K 1600 B kombinaci jízdního komfortu, stability a dynamických výkonů. Ve standardním nastavení „Road“ je adaptivní tlumení plně automatizováno, což zajišťuje nejvyšší úroveň komfortu a maximální trakci na téměř jakémkoliv povrchu. Naproti tomu v režimu „Cruise“ nabízí nová K 1600 B velmi jemné tlumení, které zaručuje vysokou úroveň komfortu v nízkých rychlostech.
Díky nové funkci asistenta pro couvání je manévrování s novou K 1600 B neobyčejně snadné. Tento systém se aktivuje stiskem tlačítka na panelu na levé straně řídítek. Stisknutí startovacího tlačítka iniciuje pohyb. Na přání je k dispozici také funkce Shift Assistant Pro, která dovoluje jezdci řadit v celé řadě případů nahoru i dolů bez použití spojky.
Komfortní opěrky nohou zajišťují jízdní pozici s nohama vpředu, na přání lze objednat exkluzivní kovaná kola, která dávají motocyklu ještě více individuality. Široká nabídka originálního příslušenství a tovární volitelné výbavy od BMW Motorrad je zárukou toho, že pokud jde o individualitu, nezůstávají v nabídce K 1600 B žádné mezery. K tomu patří i nabídka komfortních opěrek nohou pro spolujezdce. Stejné prvky mohou být namontovány rovněž pro jezdce, jemuž umožní zaujmout zvláště uvolněnou pozici s „nohama dopředu“. Přepracovaná kovaná kola s jedenácti dvojitými paprsky ještě více zdůrazňují exkluzivitu nového BMW K 1600 B.
Přístrojový panel nové K 1600 B obsahuje dva klasické kulaté přístroje s rychloměrem a otáčkoměrem. Informační displej na barevné TFT obrazovce o úhlopříčce 5,7“ umožňuje kromě jiného atraktivní vizualizaci textových polí a grafiky. Prvky integrovaného ovládacího konceptu zahrnují multiovladač a systém navigace v menu, který ovládá komfortní funkce a palubní počítač.
Foto:BMW