Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
BMW Group představuje ve světové premiéře prémiový koncepční vůz BMW i3 Concept Coupé. Studie představená na autosalonu v Los Angeles byla uvedena souběžně s pokračujícím vývojem prvního, plně elektrického produkčního automobilu BMW i a demonstruje možnosti rozšíření této modelové řady.
Vzhled karoserie z uhlíkových vláken je tvořen především ladně tvarovanou střechou a neotřele interpretovanými tvary BMW i vycházejícími z přístupu „stream flow – proudění“, jež jsou patrné například na řešení zadních bočních oken. Vyvolávají dojem lehkosti, transparentnosti a aerodynamických kvalit. Uvnitř se snoubí typický smysl modelů BMW i pro prostornost s exkluzivním prostředím dvou samostatných zadních sedadel. BMW i3 Concept Coupé kromě toho na sebe bere titul prvního elektromobilu s plným připojením k internetu. Díky použití inovativních funkcí z programu BMW ConnectedDrive, které byly vyvinuty divizí BMW i pro použití v budoucích sériových automobilech, se navigační systém, stejně tak jako další systémy vozu propojily s okolním světem a mobilním telefonem řidiče – tím se vytvořily další možnosti pro účinnější využívání elektřinou poháněných automobilů.
BMW i3 Concept Coupé je navrženo jako dynamický vůz, který se opírá o technologie elektrického pohonu BMW eDrive. Stejně jako BMW i3 Concept, také Coupé pohání elektromotor z dílny BMW Group. Jeho výkon dosahuje 125 kW/170 k a maximální točivý moment činí 250 N.m. Je přenášen na zadní kola přes jednostupňovou převodovku, přičemž motor čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů uložených pod podlahou. Toto umístění snižuje těžiště vozu, což přispívá k agilnímu jízdnímu projevu.
Prostor pro posádku tvoří jádro modulu Life, jenž je vyroben z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Takto rozsáhlým využitím lehkých materiálů vytváří BMW i nové dimenze na poli konstrukce automobilů. Protože je CFRP extrémně lehký a zároveň pevný materiál, otevírá netušené možnosti v oblasti konstrukce. Současně má všechny předpoklady pro převedení designového stylu BMW i do nejrůznějších podob. Pohonná jednotka, podvozek a akumulátory jsou společně se strukturálními a bezpečnostními prvky konceptu BMW i3 Concept Coupé také součástí modulu Drive, který je vyroben převážně z hliníku.
S délkou 3 964 mm, šířkou 1 768 mm a výškou 1 555 mm lze BMW i3 Concept Coupé označit jako vůz jedinečných proporcí. Při srovnání s BMW i3 Concept je nová studie širší a nižší, což na první pohled vyzdvihuje povahu tohoto vozu. Rozvor standardního BMW i3, 2 570 mm, zůstává zachován.