MotorInfo

BMW Group Česká republika hlásí rekordní rok 2012

15.1.2013 08:46
BMW Group Česká republika hlásí rekordní rok 2012

Vozy BMW také zaznemenaly první místo mezi prémiovými značkami na trhu. Rekordní jsou i registrace vozů MINI a motocyklů BMW.

Vozy BMW

Značka BMW v roce 2012 registrovala v České republice 3 901 automobilů, což odpovídá ve srovnání s rokem 2011 zvýšení o 15 % (2011: 3 380 vozů). Tímto výsledkem se BMW dostalo na pozici nejprodávanější prémiové značky na českém trhu a zároveň se posunulo do první desítky nejúspěšnějších značek na českém trhu. Daný výsledek je o to cennější, že celý trh zaznamenal pokles registrací o 0,4 %. Díky tomu se zvětšil tržní podíl značky BMW z 1,95 % v roce 2011 na 2,24 % v roce 2012.

Dr. Josef Reiter, generální ředitel BMW Group Česká republika, k tomuto výsledku dodává: „Obliba značky BMW mezi českými zákazníky je dána několika faktory. Jedním z nich je velmi mladá a atraktivní nabídka modelů, dalším je technologická vyspělost našich vozů, široká nabídka vozů s pohonem všech kol, která bude na jaře čítat 75 modelů, a v neposlední řadě také ucelená síť kvalitních prodejních a servisních partnerů. Zmínit musím samozřejmě i tradiční radost z jízdy, kterou se naše vozy zcela vymykají běžným standardům.“

Vozy MINI
Velkému úspěchu se také těšila značka MINI, která v České republice v roce 2012 registrovala 304 nových automobilů. Tento počet znamená téměř zdvojnásobení počtu registrací (nárůst o 96 % oproti roku 2011, kdy bylo registrováno 155 vozů). I přes trvalou oblibu dnes již tradičních modelů MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio byl velký zájem zejména o model MINI Countryman. Nabídku MINI v roce 2013 rozšíří atraktivní MINI Paceman, které přispěje k dalšímu rozvoji této osobité prémiové značky.

Motocykly BMW
V loňském roce, navzdory obtížné situaci na trhu, se zvýšil počet registrovaných motocyklů BMW. Vzrostl ale i tržní podíl v segmentech s objemem motoru nad 800 cm3. Motocyklů BMW v této třídě bylo registrováno v roce 2012 celkem 342, což znamená trvalý růst od roku 2009, který přesahuje úroveň 20 procent.

BMW Group
BMW Group v České republice navázala v roce 2012 na úspěchy, které zaznamenala i z celosvětového pohledu. Nárůst prodejních čísel i registrací byl zaznamenán na většině trhů všech kontinentů, což jen potvrzuje globální sílu jednotlivých značek BMW Group. BMW Group si dlouhodobě drží pozici nejúspěšnějšího výrobce prémiových automobilů světa.