MotorInfo

BMW Alpina B3 BiTurbo

3.5.2013 12:00
BMW Alpina B3 BiTurbo

Nová generace modelu B3 opět posunuje hranice. Nabízí více výkonu než předchůdce a neobyčejné jízdní vlastnosti. Umí být reprezentativní i sportovní.

BMW Alpina B3 BiTurbo se v nové generaci představuje jak v provedení sedan, tak ve verzi Touring. Obě varianty přitom mohou být na přání vybaveny propracovaným systémem pohonu všech kol xDrive. Standardně jsou tradičně roztáčena kola zadní nápravy. K tomu slouží silný zážehový řadový šestiválec o objemu tři litry a výkonu 301 kW, tedy 410 koní, který dává při 5 500 až 6 250 1/min. Maximálního točivého momentu 600 N.m motor dosahuje při 3 000 1/min. Točivý moment 550 N.m je ale k dispozici v širokém spektru otáček mezi 2 200 a 5 200 1/min. Pohonná jednotka se však nechá dráždit až k sedmitisícové hranici, přitom vytváří maximální plnicí tlak 1,2 bar. Motor s přímým vstřikováním a proměnným zdvihem ventilů Valvetronic dostal speciální klikovou skříň z hliníkového odlitku s přírubami pro dvojici turbodmychadel, vysoce odolný klikový hřídel z kované oceli a specifické zapalovací svíčky Alpina NGK. Spolupracuje s osmistupňovou převodovkou ZF, schopnou samočinného i manuálního řazení tlačítky Switch-Tronic na zadní straně volantu. Převodovka nabízí i sportovní režim řazení.

BMW Alpina B3 BiTurbo akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (4 sekundy s pohonem všech kol). To je o 12 % lepší výsledek než předváděl předchůdce. Pouhých 14 sekund stačí vozu ke startu z klidu na 200 km/h a ručička rychloměru ochotně šplhá až k maximu, které představuje 305 km/h. V kontrastu s těmito hodnotami je spotřeba - 7,6 litru Naturalu 98 na 100 km.

Výkonné pohonné jednotce sekunduje podvozek s adaptivním sportovním zavěšením kol (elektronicky nastavitelné tlumiče a sportovní pružiny). Nechybí systém Drive Performance Control pracující v režimech Eco Pro, Comfort, Sport a Sport+. Temperament vozu pak krotí výkonný brzdový systém s 370 mm kotouči na předních kolech a 345 mm kotouči vzadu. Modře lakované hliníkové třmeny s nápisem Alpina jsou vpředu čtyřpístkové a vzadu dvoupístkové, a vyvíjejí tlak na vysoce výkonné brzdové destičky schopné odvádět skvělou práci i při skutečně sportovním jízdním stylu.

Cena vozu začíná na 1 712 000 Kč a k majitelům se stejně jako BMW Alpina XD3 BiTurbo vypraví už v druhém čtvrtletí tohoto roku.

TECHNICKÁ DATA

 

Motor a převodovka

 

Typ

dvakrát přeplňovaný zážehový řadový šestiválec

Objem

2 979 cm3

Maximální výkon

301 kW (410 k) při 5 500-6 250 1/min

Maximální točivý moment

600 N.m při 3 000-4 000 1/min

Emisní třída

Euro 6

Převodovka

osmistupňová samočinná ZF s manuálním řazením Switch-Tronic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kola a pneumatiky

Pneumatiky vpředu (ráfek)

Michelin Pilot Super Sport

245/30 ZR20 90Y XL (8x20“)

Pneumatiky vzadu (ráfek)

Michelin Pilot Super Sport

265/30 ZR20 94Y XL (9x20“)

 

Provozní vlastnosti

 

Sedan

Touring

Zrychlení 0-100 km/h

4,2 s (4,0)

4,3 s (4,1)

Zrychlení 0-200 km/h

14,0 s

14,2 s

Maximální rychlost

305

302

Spotřeba město

10,2 l/100 km (10,6)

10,4 l/100 km (10,8)

Spotřeba mimo město

6,1 l/100 km (6,3)

6,2 l/100 km (6,4)

Spotřeba kombinovaná

7,6 l/100 km (7,9)

7,7 l/100 km (8,0)

CO2

177 g/km (183)

179 g/km (186)

 

 

Rozměry a hmotnosti

Délka

4 628 mm

4 628 mm

Šířka

1 811 mm

1 811 mm

Výška

1 409 mm

1 410 mm

Rozvor

2 810 mm

2 810 mm

Rozchod kol vpředu

1 539 mm (1 538)

1 539 mm (1 538)

Rozchod kol vzadu

1 556 mm

1 556 mm

Objem zavazadelníku

480 l

495-1 500 l

Objem palivové nádrže

60 l

60 l

Hmotnost

1 610 kg (1 680)

1 675 mm (1 745)

Maximální přípustná hmotnost

2 160 kg (2 200)

2 225 kg (2 295)

Přípustné zatížení

550 kg (540)

550 kg

* údaje v závorkách platí pro verze s pohonem všech kol xDrive