Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová generace modelu B3 opět posunuje hranice. Nabízí více výkonu než předchůdce a neobyčejné jízdní vlastnosti. Umí být reprezentativní i sportovní.
BMW Alpina B3 BiTurbo se v nové generaci představuje jak v provedení sedan, tak ve verzi Touring. Obě varianty přitom mohou být na přání vybaveny propracovaným systémem pohonu všech kol xDrive. Standardně jsou tradičně roztáčena kola zadní nápravy. K tomu slouží silný zážehový řadový šestiválec o objemu tři litry a výkonu 301 kW, tedy 410 koní, který dává při 5 500 až 6 250 1/min. Maximálního točivého momentu 600 N.m motor dosahuje při 3 000 1/min. Točivý moment 550 N.m je ale k dispozici v širokém spektru otáček mezi 2 200 a 5 200 1/min. Pohonná jednotka se však nechá dráždit až k sedmitisícové hranici, přitom vytváří maximální plnicí tlak 1,2 bar. Motor s přímým vstřikováním a proměnným zdvihem ventilů Valvetronic dostal speciální klikovou skříň z hliníkového odlitku s přírubami pro dvojici turbodmychadel, vysoce odolný klikový hřídel z kované oceli a specifické zapalovací svíčky Alpina NGK. Spolupracuje s osmistupňovou převodovkou ZF, schopnou samočinného i manuálního řazení tlačítky Switch-Tronic na zadní straně volantu. Převodovka nabízí i sportovní režim řazení.
BMW Alpina B3 BiTurbo akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy (4 sekundy s pohonem všech kol). To je o 12 % lepší výsledek než předváděl předchůdce. Pouhých 14 sekund stačí vozu ke startu z klidu na 200 km/h a ručička rychloměru ochotně šplhá až k maximu, které představuje 305 km/h. V kontrastu s těmito hodnotami je spotřeba - 7,6 litru Naturalu 98 na 100 km.
Výkonné pohonné jednotce sekunduje podvozek s adaptivním sportovním zavěšením kol (elektronicky nastavitelné tlumiče a sportovní pružiny). Nechybí systém Drive Performance Control pracující v režimech Eco Pro, Comfort, Sport a Sport+. Temperament vozu pak krotí výkonný brzdový systém s 370 mm kotouči na předních kolech a 345 mm kotouči vzadu. Modře lakované hliníkové třmeny s nápisem Alpina jsou vpředu čtyřpístkové a vzadu dvoupístkové, a vyvíjejí tlak na vysoce výkonné brzdové destičky schopné odvádět skvělou práci i při skutečně sportovním jízdním stylu.
Cena vozu začíná na 1 712 000 Kč a k majitelům se stejně jako BMW Alpina XD3 BiTurbo vypraví už v druhém čtvrtletí tohoto roku.
TECHNICKÁ DATA
Motor a převodovka
Typ |
dvakrát přeplňovaný zážehový řadový šestiválec |
Objem |
2 979 cm3 |
Maximální výkon |
301 kW (410 k) při 5 500-6 250 1/min |
Maximální točivý moment |
600 N.m při 3 000-4 000 1/min |
Emisní třída |
Euro 6 |
Převodovka |
osmistupňová samočinná ZF s manuálním řazením Switch-Tronic |
Kola a pneumatiky
Pneumatiky vpředu (ráfek) |
Michelin Pilot Super Sport 245/30 ZR20 90Y XL (8x20“) |
Pneumatiky vzadu (ráfek) |
Michelin Pilot Super Sport 265/30 ZR20 94Y XL (9x20“) |
Provozní vlastnosti
|
Sedan |
Touring |
Zrychlení 0-100 km/h |
4,2 s (4,0) |
4,3 s (4,1) |
Zrychlení 0-200 km/h |
14,0 s |
14,2 s |
Maximální rychlost |
305 |
302 |
Spotřeba město |
10,2 l/100 km (10,6) |
10,4 l/100 km (10,8) |
Spotřeba mimo město |
6,1 l/100 km (6,3) |
6,2 l/100 km (6,4) |
Spotřeba kombinovaná |
7,6 l/100 km (7,9) |
7,7 l/100 km (8,0) |
CO2 |
177 g/km (183) |
179 g/km (186) |
Rozměry a hmotnosti
Délka |
4 628 mm |
4 628 mm |
Šířka |
1 811 mm |
1 811 mm |
Výška |
1 409 mm |
1 410 mm |
Rozvor |
2 810 mm |
2 810 mm |
Rozchod kol vpředu |
1 539 mm (1 538) |
1 539 mm (1 538) |
Rozchod kol vzadu |
1 556 mm |
1 556 mm |
Objem zavazadelníku |
480 l |
495-1 500 l |
Objem palivové nádrže |
60 l |
60 l |
Hmotnost |
1 610 kg (1 680) |
1 675 mm (1 745) |
Maximální přípustná hmotnost |
2 160 kg (2 200) |
2 225 kg (2 295) |
Přípustné zatížení |
550 kg (540) |
550 kg |
* údaje v závorkách platí pro verze s pohonem všech kol xDrive