Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Shrnutí prvních šesti měsíců roku 2012 u Scanie: cash flow dosáhl 1 769 mil. SEK ve vozidlech a službách; provozní zisk klesl na 4 257 mil. SEK a výnos na akcii klesl na 4,06 SEK; čisté tržby klesly o 10 % na 39 338 mil. SEK.
Komentář Leifa Östlinga, prezidenta a výkonného ředitele společnosti Scania:
"Zisk společnosti Scania za první pololetí roku 2012 činil 4 257 mil. SEK. Nižší objem vozidel a nižší využití kapacit snížily zisk. Scania však i nadále bude rozšiřovat svá prodejní a servisní střediska, zvětšovat jejich technickou a výrobní kapacitu a bude investovat do rozvojových projektů, což také znamená vyšší úroveň nákladů. Objednávky nákladních automobilů v průběhu druhého čtvrtletí 2012 vzrostly v porovnání s předchozím čtvrtletím. Objednávky vozidel v Evropě se mírně zvýšily ve srovnání s prvním čtvrtletím roku 2012, ale zůstávají na poměrně nízké úrovni.
V Brazílii dodávky poklesly v průběhu druhého čtvrtletí ve srovnání s prvním čtvrtletím tohoto roku. Vzhledem k přechodu na normu Euro 5 a slabší ekonomice, je poptávka na nižší úrovni než v silných letech 2010 a 2011. V Rusku se situace s objednávkami vozidel výrazně zlepšila v průběhu druhého čtvrtletí. Objednávky na Blízkém východě mírně vzrostly z nižší úrovně v předchozích čtvrtletích. Poptávka v Číně byla příznivá vzhledem ke zvýšenému zájmu po produktech a službách společnosti Scania. Objednávky autobusů zůstaly na nízké úrovni z prvního čtvrtletí a nadále se oslabují v Evropě, ale zároveň se zvyšují v Latinské Americe. Motory zaznamenali nižší objem objednávek ve všech regionech v průběhu druhého čtvrtletí, a to zejména u originálních výrobců zařízení (OEM). Poptávka po službách je obecně na vysoké úrovni. V Evropě má však nižší ekonomická aktivita negativní vliv na poptávku po službách, což je částečně kompenzováno stárnutím populace vozidel. Scania věří, že existuje rostoucí potřeba výměny vozových parků vzhledem k vysokým dodávkám nákladních automobilů v Evropě v letech 2005-2008, po kterých následovaly nízké dodávky nákladních automobilů v posledních letech. Přes zlepšení objednávek nákladních automobilů ve srovnání s předchozím čtvrtletím, je těžké posoudit prognózy trhu. To klade vysoké nároky na flexibilitu výroby a prodeje společnosti Scania a její servisní organizaci. "
Finanční přehled |
|
První pololetí |
|
Q2 |
||||
Nákladní vozidla a autobusy |
|
2012 |
2011 |
Změna, % |
|
2012 |
2011 |
Změna, % |
Objednávky |
|
35,395 |
42,103 |
-16 |
|
19,586 |
22,646 |
-14 |
Dodávky |
|
32,032 |
40,300 |
-21 |
|
15,794 |
21,235 |
-26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Čisté příjmy a výnosy |
EUR m.* |
|
|
|
|
|
|
|
Čisté příjmy, Scania Group, SEK m. |
4,488 |
39,338 |
43,665 |
-10 |
|
19,211 |
22,973 |
-16 |
Provozní příjmy, Vozidla a služby, SEK m. |
450 |
3,944 |
6,414 |
-39 |
|
1,752 |
3,182 |
-45 |
Provozní příjmy, Finanční služby, SEK m. |
36 |
313 |
238 |
32 |
|
182 |
131 |
39 |
Provozní příjmy, SEK m. |
486 |
4,257 |
6,652 |
-36 |
|
1,934 |
3,313 |
-42 |
Příjmy před zdaněním, SEK m. |
488 |
4,275 |
6,828 |
-37 |
|
1,880 |
3,346 |
-44 |
Čisté příjmy za období, SEK m.. |
371 |
3,249 |
4,947 |
-34 |
|
1,455 |
2,433 |
-40 |
Provozní záloha, % |
|
10.8 |
15.2 |
|
|
10.1 |
14.4 |
|
Kapitálový výnos, % |
|
23.1 |
35.0 |
|
|
|
|
|
Výnos kapitálu,, Vozidla a služby, % |
|
29.2 |
44.2 |
|
|
|
|
|
Výnos na akcii, SEK |
0.46 |
4.06 |
6.18 |
-34 |
|
1.82 |
3.04 |
-40 |
Hotovost, Vozidla a služby |
202 |
1,769 |
3,218 |
-45 |
|
6 |
2,089 |
-100 |
Počet akcií: 800 milionů |
* Přepočteno na EUR dle kurzu SEK 8.766 = EUR 1.00