Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Praktické sklo čelního okna s vodivou vrstvou stříbra zajišťuje v zimě potřebné teplo. Bezdrátově vyhřívané sklo čelního okna lze objednat pro velký počet modelů značky Volkswagen.
Zima je vplném proudu a mnohým řidičům způsobuje každé ráno stejný problém v podobě námrazy na skle čelního okna. Námrazu lze odstranit škrabkou na led nebo odmrazovacím sprejem, ale ani jedno z obou řešení není dokonalé. Volkswagen nabízí alternativu v podobě komfortního vyhřívaného skla čelního okna. Sklo je vyhříváno bezdrátově, aby byl zajištěn dokonalý výhled. Zároveň zabraňuje opakovanému zamlžení, resp. opakované námraze.
Vyhřívaná skla oken nejsou v automobilové konstrukci žádnou novinkou. Již po mnoho desetiletí se dodávají skla s drobnými topnými dráty, které zabraňují mlžení okna, resp. zajišťují rychlé roztátí vrstvy ledu. Avšak tenké kovové dráty mohou řidiče rušit ve výhledu zejména při jízdě za tmy ve světle od protijedoucích vozidel nebo při jízdě proti slunci, které stojí nízko nad obzorem.
Volkswagen využívá řešení pro zajištění dokonalého výhledu v podobě komfortního vyhřívaného skla čelního okna. U bezdrátového systému zajišťuje přeměnu elektrického proudu na potřebné teplo velmi tenká, elektricky vodivá vrstva stříbra ve vrstveném skle čelního okna. Při maximálním příkonu 400 až 500 W se sklo zahřeje během velmi krátké doby a pomůže s odstraněním námrazy. Navíc se ve spodní části čelního okna nacházejí zvenku neviditelné topné dráty pro vyhřívání stěračů v klidové poloze, které brání přimrznutí stíracích lišt ke sklu. Volkswagen nabízí determální (odráží infračervené záření), bezdrátově vyhřívané sklo čelního okna na přání pro modely Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan, Passat a Passat Variant.
Inovativní sklo čelního okna je přínosem nejen v chladném ročním období. V létě plní tenká vrstva stříbra funkci pasivního tepelného štítu, protože odráží až 60 procent slunečního tepla. Teplota v interiéru je díky tomu až o 15 stupňů Celsia nižší v porovnání s konvenčním zeleně tónovaným sklem. Klimatizace pak dokáže vychladit interiér na slunci zaparkovaného vozidla na příjemnou teplotu výrazně rychleji.
Foto:Volkswagen