MotorInfo

BestDrive RoadShow 2015

3.9.2015 08:13
BestDrive RoadShow 2015

Protože i letos většina Čechů vyrazila na cesty autem, chtěli také servisy BestDrive přispět k jejich bezpečnějším cestám za létem.

Proto v květnu a červnu proběhla BestDrive RoadShow 2015, která se zaměřila hlavně na kontrolu bezpečnosti automobilů – se zaměřením na kontrolu geometrie, pneumatik a stav autobaterií a provozních kapalin.

„Po loňských zkušenostech jsme se i během letošní RoadShow soustředili zejména na kontrolu geometrie. Po pravdě – i když jsme očekávali, že geometrie je u českých vozidel velmi často zanedbávaná – realita nás opět šokovala. S BestDrive RoadShow jsme navštívili 13 měst, zkontrolovali téměř 2 100 aut. A více než 80 % automobilů nemělo v pořádku seřízení geometrie!,“ říká ing. Karel Kučera, ředitel společnosti ContiTrade Services, s.r.o., provozovatele servisní sítě BestDrive. Letos byly s BestDrive RoadShow kontrolovány automobily v Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Liberci, na dvou místech v Praze, Kolíně, Plzni, Havířově, Brně, Hradci Králové, Karlových Varech, Olomouci, Pardubicích a také v Ostravě. Mobilním testerem geometrie Hunter projelo přesně 2 045 aut - z toho 81 % aut mělo geometrii v nepořádku.

Řidičům pak pracovníci servisů BestDrive vysvětlili, kde je chyba, ale hlavně, co může špatná geometrie způsobit. Řidiči často geometrii podceňují a neřeší, protože auto je schopné provozu. Správně nastavená geometrie má zásadní vliv na bezpečnost vozidla, komfort jízdy a ekonomiku provozu. Pokud je geometrie v nepořádku, dochází k nesouměrnému opotřebování pneumatik – což výrazně zkracuje jejich životnost. Má negativní vliv na jízdní vlastnosti vozidla, tedy i bezpečnost všech účastníků silničního provozu. Vozidlo nejede ve dvou stopách, samovolně vychyluje z přímého směru, v zatáčkách mohou pneumatiky pískat. Jízda s vozem, který nemá geometrii nastavenu správně, je nestabilní a nebezpečná.

Kromě toho se roadshow zaměřila i na další kontrolní služby jako například – kontrolu předepsané hloubky dezénu, předepsaného tlaku v pneumatikách a jejich dohuštění nebo měření kvality brzdové či chladicí kapaliny. Tady byly výsledky podstatně lepší než u geometrie. Pneumatiky mělo v nepořádku jen 6 % řidičů – což je potěšující, protože dříve řidiči často správný tlak v pneumatikách nebo sjetý dezén vůbec neřešili.

„Letošní zkušenosti z RoadShow nás utvrdily v tom, že budeme touto cestou pokračovat. I v příštím roce se budeme snažit přijet řidičům blíž a nabídnout jim služby, které zlepší bezpečnost silničního provozu a jejich automobilů," dodává Karel Kučera.

 

Foto:BestDrive