MotorInfo

BestDrive digitalizuje pneuhospodářství

13.1.2017 09:58
BestDrive digitalizuje pneuhospodářství

Během let praxe získali mechanici servisní sítě BestDrive nejen bohaté zkušenosti s nákladními plášti mnoha značek, ale hlavně s nejlepším způsobem jejich použití a montáže. A to vše se promítá i do nabízených služeb – zejména komplexního pneuhospodářství, které ocení především flotily nákladních automobilů.

Pneuhospodářství je komplexní služba, která má v podání servisní sítě BestDrive jednoduchý cíl: optimalizaci a úsporu provozních nákladů spojených s pneumatikami. Podstatou naší služby je pravidelná komplexní péče o pneumatiky celého vozového parku“, vysvětluje Petr Zapletal, CVT fleet manager sítě BestDrive. „Ocení ji každá společnost, která vlastní vozový park s nákladními automobily. Ti, kteří se chtějí naplno věnovat svému podnikání. A starost o pneumatiky rádi přenechají profesionálům,“ doplňuje Petr.

Servisní síť BestDrive má největší síť kamenných a mobilních nákladních servisů v České republice. Jeho tým odborníků se už řadu let specializuje na práci v oblasti pneuhospodářství/tyremanagementu. Díky službě pneuhospodářství servisní síť BestDrive nejen dodává pneumatiky a pneuservisní služby, ale hlavně o ně pečuje a analyzuje jejich využívání. Tak, aby bylo co nejefektivnější. A to znamená práci s celou řadou dat, které informují o tom, jak na tom pneumatiky jsou. „Ještě nikdy nebyla analýza získaných dat tak přesná a komfortní, jako v posledních letech, kdy se ke zpracování používá speciální software FleetFox. Ten zajistí zákazníkovi snadnější plánování nákladů a rozpočtů spojených s pneumatikami, určí maximální využitelnost pneumatik a zaručí bezpečnost na cestách,“ dodává Petr Zapletal.

Software FleetFox je vytvořený speciálně pro potřeby koncernu Continental a jeho servisních sítí. V BestDrive jej využíváme už téměř 5 let. „Zákazníci nemusí mít obavu, že bychom pracovali se „zastaralým“ softwarem. Naopak, neustále jej aktualizujeme a zdokonalujeme – tak, aby odpovídal trendům v oblasti nákladních pneumatik, požadavkům servisů, ale i zákazníků,“ říká Petr Zapletal.

Do systému FleetFox se kromě autorizovaných uživatelů servisní sítě BestDrive dostane i zákazník - přes webové rozhraní. A co se dozví? „Kompletní přehled o pneumatikách ve vozovém parku a hlavně informace pro lepší plánování nákladů. Třeba předpokládané termíny výměny pneumatik nebo termín pro prořezání a následné protektorování plášťů. To určitě ocení dispečeři nákladních flotil - pro plánování vytížení konkrétního vozidla. Ve FleetFoxu zákazník uvidí i konkrétní cenu za pneumatiky a připravované služby. V neposlední řadě si může projít historii pneuhospodářství jednotlivých vozidel. Může to být vodítko pro optimálnější vytěžování nákladních vozidel. Nebo také docela zajímavý zdroj informací třeba o jízdním stylu řidiče nákladního vozidla. I když je systém „elektronický“, naši zákazníci nemusí mít obavu ze ztráty „lidského“ faktoru. Termíny přezutí či kontroly vozidel sice hlídá systém – ale v okamžiku, kdy se blíží, zkontaktuje zákazníka náš obchodní zástupce a domluví se na postupu při zásahu na vozidle, pokud tak není již nadefinováno v manuálu obsluhy zákazníka,“ dodává Petr Zapletal.

 Aby systém FleetFox fungoval, musí obsahovat kvalitní data. Základní informace jsou získáváyny při vstupní kontrole vozového parku - první fleet check obvykle probíhá přímo v depu u zákazníka. Po první kontrole jsou zpracovány výstupy a zákazníkovi je prezentován aktuální stav pneuhospodářství vozového parku a jsou doporučeny potřebné kroky, které povedou k optimalizaci a zlepšení situace.„Nákladních fleetů, jejichž pneumatiky jsou špičkové kondici a není co zlepšovat, je velmi málo. Většinou vždy najdeme oblast, pro kterou má naše nabídka smysl a pomůžeme fleetu nastavit optimální pneuhospodářství pokud tak není již nadefinováno v manuálu obsluhy zákazníka,“ uzavírá téma Petr Zapletal.

 

Foto:BestDrive