MotorInfo

BESIP spouští kampaň „Vidíme se?“

23.10.2015 19:16
BESIP spouští kampaň „Vidíme se?“

BESIP spouští během dvou měsíců další velkou kampaň. Po úspěšném „Děláš to taky!“ se tentokrát zaměřuje na viditelnost chodců v kampani „Vidíme se?“

„Statistiky obětí dopravních nehod nemůžeme brát jen jako abstraktní číslo, se kterým se smíříme a necháme ho být. Proto jsem rád, že se nám daří aktivity státu v této oblasti rozhýbat a BESIP přichází v posledních týdnech už s druhou výraznou kampaní,“ řekl při zahajovací tiskové konferenci ministr dopravy Dan Ťok a dodal: „Ročně na našich silnicích zemře přes 700 lidí. A právě chodci, na které kampaň míří, jsou jednou z nejohroženějších skupin. Každý sedmý člověk u nás zemře při dopravní nehodě coby chodec. Z nich pak každý 8. mimo obec. A to je varující!“

Kampaň, která bude rozdělena do tří fází, si klade za cíl naučit chodce používat reflexní prvky. BESIP ve spolupráci s Policí ČR rozdá při svých akcích během roku minimálně 500 000 reflexních pásků, na 100 000 reflexních tašek pro seniory a desetitisíce reflexních tkaniček a placek pro mladé. „Je nezpochybnitelné, že reflexní materiály, i jen obyčejné pásky na kotnících nebo zápěstích, zvyšují výrazně bezpečnost chodců. Kritické jsou právě podzimní měsíce,“ říká Ing. Martin Farář, vedoucí BESIP, a šéf dopravní policie plk. Tomáš Lerch dodává: „Od roku 2000 zemřelo v období od října do prosince 1 166 chodců. Přitom, i vzhledem ke změně času, je to období, kdy se stmívá odpoledne, tedy ve chvíli, kdy lidé chodí domů ze školy nebo z práce.“


Součástí kampaně bude 6 videospotů, v nichž hlavní roli hrají nejvíce ohrožené skupiny: senioři, sportovně založení lidé, teenageři, lidé z malých menších měst a obcí nebo školáci. Druhou vlnu kampaně s dalšími spoty plánuje BESIP spustit současně s účinností zákona, který má zavést pro chodce povinné používání reflexních prvků mimo obce. Tento zákon je v současné době projednáván v poslanecké sněmovně a jeho účinnost byla předpokládána k 1. 1. 2016. „BESIP má za úkol informovat o legislativních změnách, proto je pro nás samozřejmostí, že kampaň bude znovu výrazně vidět. V současnosti se ale zaměřujeme na nejkritičtější období roku, stejně jako tomu bude na podzim roku 2016,“ konstatuje Martin Farář, vedoucí BESIP. 

 

Foto:J.Svoboda