Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Na IAA ve Frankfurtu se představí nový stylový a luxusní vůz kategorie GT se sportovními vlastnostmi - Bentley Continental GT V8 S.
Elegantní model v provedení kupé i kabriolet, který bude představen na frankfurtském autosalonu (IAA 2013) disponuje sníženým a zdokonaleným sportovním podvozkem. Přepracovaný motor twin-turbo V 8 S o výkonu 528 k a 680 N.m se vyznačuje osobitým zvukem a dojezdem přes 805 km. Bentley Praha zahájí prodej modelu na začátku roku 2014.
Nové modely Continental GT V8 S Coupé a Convertible dále rozšiřují početnou rodinu Continental a nabízí ještě výraznější řidičské zážitky s dvakrát přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem.
Nové modely GT V8 S stavějí na úspěchu vozu Continental GT V8. Pod jejich kapotou je výkonnější verze hospodárného, dvakrát přeplňovaného motoru Bentley V8 s objemem 4,0 l, jenž vykazuje výkon 528 k/389 kW při 6 000 1/min a točivý moment vrcholí hodnotou 680 N.m při pouhých 1 700 1/min. Vyšší výkon, který je přenášen osmistupňovou samočinnou převodovku ZF, poskytuje snadno dostupné a vzrušující zážitky, zrychlení a intenzivní nárůst síly. Po přepnutí voliče samočinné převodovky do režimu S odmění model GT V8 S řidiče ostřejší odezvou na sešlápnutí plynového pedálu, zatímco převodovka drží převodové stupně déle zařazené a řadí rychleji. Kupé GT V8 S zvládne sprint z 0 na 100 km/h během 4,5 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 309 km/h. Výkony GT V8 S Convertible jsou obdobné, mety 100 km/h dosáhne z klidu za 4,7 sekundy. Hodnota nejvyšší rychlosti činí 308 km/h. Vyšším výkonům motoru V8 nepadly za oběť hodnoty kombinované spotřeby paliva či emisí CO2 a ani schopnost ujet na jednu nádrž paliva více než 800 km. Nové kupé GT V8 S dosahuje spotřeby v kombinovaném cyklu 10,6 l/100 km a emise CO2 dosahují hodnoty 246 g/km. Odpovídající údaje pro otevřenou verzi jsou 10,9 l/100 km a 254 g/km. Tato kombinace síly, výkonu a spotřeby je výsledkem řady moderních technologií, které Bentley použil při konstrukci motoru Bentley V8. Systém vypínání válců, kdy se čtyři z osmi válců při klidné jízdě vypínají, snižuje spotřebu paliva, a to aniž by motor přišel o svou kultivovanost. Je-li potřeba více výkonu, motor automaticky a hladce znovu aktivuje všech osm válců. Technologicky velmi vyspělý motor V8 se pro ještě vyšší účinnost chlubí také vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, ložisky s nízkým třením, vyspělým systémem řízení teploty, rekuperací kinetické energie přes elektrický dobíjecí systém a inovativním systémem přeplňování. Systém vypínání poloviny válců, měnící de facto zdvihový objem motoru, představoval pro inženýry Bentley, kteří mají na starosti výfukový systém, unikátní výzvu. Jakmile vůz jede v režimu čtyř válců, výfukový systém je naladěn na kultivovanou notu, avšak zároveň si ponechává typický zvukový projev osmiválce. Nicméně pod plným plynem se charakter systému dramaticky mění, jelikož zvuk dvakrát přeplňovaného osmiválce Bentley se promění v emotivní vrčení.
Model GT V8 S si zachovává vzduchové odpružení s hliníkovou přední nápravou, tvořenou dvojitými příčnými rameny, a víceprvkové zavěšení zadních kol. Samozřejmostí je schopnost samočinného udržování stálé světlé výšky a použití aktivních tlumičů. Toto řešení představuje standard pro všechny modely Continental. Model GT V8 S má však podvozek naladěný sportovněji. Snížení světlé výšky o 10 mm doplňují pro záživnější jízdu tužší pružiny (45% vpředu, 33% vzadu) a přepracované tlumení. Silentbloky jsou tužší o 70 %, zatímco zadní stabilizátor je oproti standardním modelům GT V8 tužší o 54 %. To vše snižuje náklony karoserie a zlepšuje chování vozu v zatáčkách. Změny podvozku uzavírá překalibrované řízení a díky novému softwaru a změnám odklonu kol nabízí lepší přesnost a zpětnou vazbu. Pečlivé přepracování systému aktivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control) znamená navzdory lepšímu ovládání minimální snížení jízdního komfortu. Model GT V8 S má také nově optimalizovaný stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control). Upravený systém umožňuje ve vyšších rychlostech větší prokluz kola a po jeho zásahu také rychlejší opětovný nástup točivého momentu. To poskytne řidiči více příležitostí k využití plného potenciálu upraveného podvozku a vyššího výkonu motoru.
Stylistické prvky v dolní části vozu – přední lízátko, boční prahy a zadní difuzor – zlepšují aerodynamiku tím, že snižují vztlak na přední nápravě a poskytují větší stabilitu ve vysokých rychlostech. Stejně jako ostatní modely Continental, také pohon všech kol modelu GT V8 S obsahuje vylepšený diferenciál Torsen s rozdělením hnací síly v poměru 40:60. To znamená bezpečné, avšak dynamické ovládání vozu za všech jízdních podmínek.
Výrazné sportovní křivky
Zatímco elegantní karoserie modelu Continental GT je inspirována kultovními vozy Bentley minulosti, její moderní design se svěžími, snadno identifikovatelnými křivkami je tvarován za pomoci pokročilých technik a ve své třídě dosahuje nejvyšších standardů kvality a integrity. V případě nových modelů S nabral design modelu Continental více dramatický směr. Snížený podvozek dodává elegantnější a účelověji střižený postoj, doplněný o unikátní designové prvky v podobě například ostrého lízátka na spodní hraně předního nárazníku, decentních prahových lišt nebo subtilního zadního difuzoru, provedeného v lesklé barvě Beluga. Lesklá černá maska chladiče s chromovou dělicí lamelou a koncovky výfuku ve tvaru ležaté osmičky dávají okamžitě na srozuměnou sílu motoru V8 pod kapotou. Charakteristická dvacetipalcová kola jsou unikátně navržena pro modely S a mají design, který nechá vyniknout osobitým, červeně zbarveným brzdovým třmenům. Na blatnících jsou umístěna loga V8 S a podobně jako u všech ostatních členů osmiválcové rodiny Continental V8, i zde má okřídlené logo Bentley červeně zbarvený střed.
Stejně jako dvanáctiválcový Continental GT W12, také modely GT V8 S jsou nabízeny v plné paletě 17 barevných odstínů, z nichž sedm skvěle odpovídá sportovnímu charakteru nového modelu (právě ty doporučuje designérské oddělení značky Bentley). Z nich jsou dvě barvy, modrá Kingfisher a nová žlutá barva Monaco, určené výhradně pro modely GT V8 S.
Ručně vyráběný soudobý luxus
Interiér modelu Continental GT je proslulý nejvyšší úrovní luxusu, kterou vytváří jemná kůže, dřevěné výplně, leštěné materiály či tlusté koberce. Všechny tyto přepychové prvky výbavy se vyrábějí ručně v dílnách Bentley v anglickém Crewe. Interiéry modelů S představují moderní interpretaci luxusu ve stylu značky Bentley, kde barva a odstín ještě více svádějí vaše smysly. Kromě celé řady dvoubarevných interiérů mohou zákazníci vybírat také z nabídky sedmnácti barev koženého čalounění. Kupé GT V8 S disponuje rovněž unikátním kontrastním středovým pruhem stropního čalounění, jehož barva ladí s barvou okolního koženého čalounění. Kontrastní obšívání, včetně obšívání volantu, je další součástí bohaté výbavy na přání. Vroubkované chromové detaily na hlavici řadicí páky a ovladačích ventilace nabízejí perfektní kontrast s lesklými černými dřevěnými výplněmi. Ty jsou pro dosažení naprosto bezchybného povrchu až osmnáctkrát broušené a lakované. Na každé prahové liště jsou vyobrazena loga V8 S.
Podobně jako ostatní modely Continental, také S modely jsou standardně vybaveny pokročilými komunikačními, informačními a zábavními systémy, které zahrnují osmipalcový dotykový displej, zobrazující informace navigace, audiosystému, telefonu, stejně jako aktuální nastavení vzduchového podvozku. Vše doplňuje pevný disk s kapacitou 30 GB.
Zákazníci si mohou díky široké nabídce doplňkové výbavy naspecifikovat model GT V8 S podle svých představ.
Sportovní výfuk je vybaven přepracovanými tlumiči, upraveným vedením plynů a přepracovaným upevněním. Díky těmto změnám vznikl výfukový systém s minimálními ztrátami, který zdůrazňuje typický zvukový projev osmiválcových motorů. Na přání dodávaná výbava Mulliner Driving Specification nabízí 21" kola Black Edition se sedmi paprsky, vrtané pedály, broušený uzávěr plnicího hrdla nádrže a prošívané čalounění interiéru i stropu perforovanou kůží s diamantovým vzorem. Dalšími klíčovými prvky specifikace Mulliner jsou zatmavené přední světlomety i zadní svítilny a kryty zpětných zrcátek v lesklé barvě Beluga.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE
|
Continental GT V8 S |
Continental GT V8 S Convertible |
Motor |
|
|
Typ |
čtyřlitrový, dvakrát přeplňovaný V8 s přímým vstřikováním a systémem deaktivace válců |
|
Max. výkon |
528 k/389 kW při 6 000 1/min |
|
Max. točivý moment |
680 N.m při 1 700 ot./min |
|
Převodovka |
|
|
Typ |
Osmistupňová samočinná převodovka ZF s funkcemi Quickshift a Block Shifting a řazením páčkami pod volantem |
|
Pohon |
Trvalý pohon všech kol (40:60 ve prospěch zadní nápravy) |
|
Převody |
1.: 4,71; 2.: 3,14; 3.: 2,1; 4.: 1,67; 5.: 1,29; 6.: 1,00; 7.: 0,839; 8.: 0,667 |
|
Finální převod |
2,85 |
|
Brzdy |
|
|
Vpředu |
405 mm ventilované kotouče (na přání 420 mm vrtané, karbonové) |
|
Vzadu |
335 mm ventilované kotouče (na přání 356 mm vrtané, karbonové) |
|
Kola a pneumatiky |
|
|
Kola |
Nová unikátní kola o rozměrech 9,5J x 20 ve dvoubarevném provedení, 1x další 20" a 4x 21" kola ve dvoubarevném provedení |
|
Pneumatiky |
275/40 ZR 20, na přání 275/35 ZR 21 |
|
Řízení |
|
|
Typ |
Hřebenové řízení s posilovačem citlivým na rychlost |
|
Od dorazu k dorazu |
2,6 otáčky |
|
Poloměr otáčení |
11,3 m |
|
Zavěšení |
|
|
Vpředu |
Dvojitá příčná ramena, elektronicky řízené vzduchové odpružení se samočinným udržováním stálé světlé výšky, stabilizátor |
|
Vzadu |
Víceprvkové zavěšení, elektronicky řízené vzduchové odpružení se samočinným udržováním stálé světlé výšky, stabilizátor |
|
Tlumiče |
Aktivní s plynulou změnou, naladěné pro dynamickou jízdu |
|
Rozměry |
|
|
Rozvor |
2 746 mm |
|
Celková délka |
4 806 mm |
|
Šířka (bez zpětných zrcátek) |
1 944 mm |
|
Šířka (se zpětnými zrcátky) |
2 227 mm |
|
Celková výška |
1 394 mm |
2 227 mm |
Objem nádrže |
90 litrů |
|
Objem zavazadelníku |
358 l |
260 litrů |
Pohotovostní hmotnost (EU) |
2 295 kg |
2 470 kg |
Maximální hmotnost vozidla |
2 750 kg |
2 900 kg |
Výkony |
|
|
Nejvyšší rychlost |
309 km/h |
308 km/h |
0–60 mph |
4,3 s |
4,5 s |
0–100 mph |
10,3 s |
10,6 s |
0–100 km/h |
4,5 s |
4,7 s |
0–160 km/h |
10,3 s |
10,6 s |
Spotřeba paliva (cyklus EU)* |
|
|
Město |
15,4 l/100 km |
15,8 l/100 km |
Mimo město |
7,7 l/100 km |
8 l/100 km |
Kombinovaná |
10,6 l/100 km |
10,9 l/100 km |
Emise CO2 |
246 g/km |
254 g/km |
|
|
|
Město (US mpg) |
15 |
14 |
Dálnice (US mpg) |
24 |
24 |
Kombinovaná (US mpg) |
18 |
17 |
Emisní normy |
EU5 a US LEV II |
* Údaje o spotřebě paliva jsou předběžné a podléhají schválení typu.
** Údaje o spotřebě paliva jsou předběžné a podléhají certifikaci EPA.