MotorInfo

Bazary nabízejí i sportovní auta

2.11.2015 13:47
Bazary nabízejí i sportovní auta

Sportovní vozy jsou dnes již standardní nabídkou klasických autobazarů.

A tak se zájemci o ojetý sportovní vůz už nemusejí vypravovat do specializovaného autobazaru. I když u klasického prodejce ojetin býval klient v minulosti zvyklý téměř výhradně na běžné automobily, dnes může v nabídce natrefit na desítky sporťáků. Nejvyhledávanějším ojetým sportovním automobilem je v současnosti Škoda Octavia RS. Nejoblíbenější barvou černá a zákazníci v průměru utratí za sportovní vozy 335 tisíc. Vyplynulo to ze statistik AAA AUTO.

Vzhledem k vyšší ceně těchto automobilů platí, že zákazníci nechávají v souvislosti s končící motoristickou sezonou nákup sportovního vozu na konec léta. Ani v letošním roce tomu není jinak. Společnost AAA AUTO zaznamenala v srpnu a září výrazně větší poptávku právě po těchto typech vozů. Nejoblíbenější karoserií je sportovní hatchback, který patří k nejlevnějším vozům. Zákazníci jej vyhledávají ve 29 % případů. Následuje kupé s 25 % a sportovní kombi 16 %. Shodně 14 % klientů volí buď sportovní sedany nebo kabriolety a roadstery. „Celkem máme v nabídce 80 sportovních vozů s průměrnou dobou stáří sedm let a průměrnou cenou lehce přes 300 tisíc,“ říká generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává: „Velmi výjimečně obchodujeme s upravenými vozy. Takový vůz musí mít všechny úpravy homologované a musí vyhovovat platné legislativě, což splňuje jen velmi malé procento upravených vozů. Typickým zákazníkem ovšem není, jak by se mohlo mnoho lidí domnívat, mladý muž s čerstvě získaným řidičským průkazem. Většinou jde o manažera či jednatele firmy ve středním věku.“

Dle statistik AAA AUTO je dlouhodobě nejoblíbenějším typem sportovního vozu sportovní hatchback, který tvoří 30 % prodejů těchto aut. Zákazníci u sportovních vozů koukají stále více i na jejich praktičnost. Proto za poslední tři roky poklesl zájem o dříve oblíbené kupé, a to o 11 % v porovnání s ostatními typy sporťáků, a také sportovní kombi vzrostlo za stejnou dobu o 7 %. Mírně se zvýšil zájem o dieselové motory, ovšem stále 65 % vozů je benzínových. Nejoblíbenější barvou je černá. Průměrná cena v letošním roce činí 334 599 Kč.

Stejně jako u běžných automobilů, v žebříčku TOP 10 nejprodávanějších značek obsadila první příčku tuzemská Škoda, která se s vozy Octavia RS a Fabia RS obsadila taktéž první a třetí pozici v pořadí jednotlivých modelů. Mezi škodovky se vtěsnal na druhou pozici Volkswagen s modely CC a Passat CC. Desítku nejoblíbenějších modelů uzavírá Opel Astra OPC, Coupé a Cabrio.

Top 10 nejprodávanějších značek

Škoda

VW

BMW

Audi

Mercedes

Peugeot

MINI

Renault

Opel

Porsche

Top 10 nejprodávanějších modelů

Škoda Octavia RS

VW CC a Passat CC

Škoda Fabia RS

BMW 3 Coupé a Cabrio

Renault Mégane RS a Mégane Cabrio

Mini Cooper

Audi A5

VW Beetle a New Beetle

Audi TT

Opel Astra OPC, Coupé a Cabrio

Nejzajímavějšími vozy, které za několik uplynulých let společnost AAA AUTO prodala, byly: 

v roce 2012 BMW 750i s exteriérovými doplňky Alpina B7;

v roce 2013 Land Rover Defender z limitované edice k 60. výročí modelu Defender;

v roce 2013 Subaru Impreza WRX STI s kovanými disky Speedline Corse, polozávodními pneu Birdgestone Potenza RE070, výfukem Supersprint a dalšími polozávodními úpravami;

v roce 2013 TechArt GT Street T4, což je kompletně upravené Porsche 911 Turbo. Vůz byl vybaven karbon-keramickými brzdami, aerodynamickým bodykitem, motor měl titanové ojnice, větší turba, větší mezichladič, výfuk se závodními katalyzátory, výkon 646 koní (tj. o 226 koní více než sériové provedení) a točivý moment 870 N.m. Z 0 na 100 za 3,7 sekundy, maximální rychlost 341 km/h, jen samotná úprava vyšla přibližně na stejnou částku, jako celý výchozí vůz;

v roce 2014 Nissan GT-R s titanovým výfukem Meisterschaft v hodnotě 120 tisíc korun;

v roce 2014 Hummer H1 s přívěsem vyrobeným na zakázku;

v roce 2014 Hummer H2 s kompletní přestavbou podvozku a lift-kitem RANCHO.

 

Foto:AAA Auto