MotorInfo

AUTOTÝM radí s ojetinami už rok

10.6.2015 07:38
AUTOTÝM radí s ojetinami už rok

Společnost AUTOTÝM s.r.o. oslavuje první rok svého poradenství na trhu s ojetými vozy.

Projekt AUTOTÝM je zaměřen na komplexní poradenství v oblasti koupě ojetého vozu s cílem snížit možná rizika kupujícího vlivem nekalých praktik prodejců s ojetými vozy. Služba nabízí zájemcům z řad veřejnosti vyhledání požadovaného kvalitního vozu na trhu s ojetinami, jeho administrativní prověření, technickou prohlídku, testovací jízdu a případně řešení v oblasti pojištění či financování.

Společnost AUTOTÝM s.r.o. vznikla v červnu roku 2014 jako start up projekt, který vytvořila společnost Creative Dock, zabývající se inovacemi v různých oborech (finance, pojištění a energetika). V rámci projektu AUTOTÝM pracuje v této společnosti 10 odborných rádců a další 10 kmenových zaměstnanců.

Hlavní činnost společnosti se zaměřuje na vyhledávání kvalitních ojetých vozů dle požadavků zákazníků, administrativní prověření vozu (historie, počet skutečně najetých kilometrů a pravost dokumentace vozu, atd.) společně s partnerem – společností CEBIA spol. r.o.. Následně základní technickou prohlídku a testovací jízdu provádí rádci společnosti AUTOTÝM. Poslední fází procesu prověření vozu je jeho kontrola ve smluvním servisu. Nedílnou součástí nabídky společnosti AUTOTÝM s.r.o. je rovněž, v případě zájmu zákazníka, sjednání havarijního pojištění vozu či možnost jeho profinancování. Investorem start up projektu AUTOTÝM je společnost Home Credit Lab N.V..

Poradenských služeb AUTOTÝMU využívají lidé po celém Česku. Za uplynulých 12 měsíců obsloužila tato společnost 430 klientů. Rekordním měsícem byl květen 2015, kdy společnost uzavřela téměř 90 zákaznických smluv.

 „Start up s názvem AUTOTÝM vznikl přesně před rokem s cílem nabídnout široké veřejnosti podporu a asistenci při koupi ojetého vozu. Do této situace se dostává dnes velmi mnoho lidí, kteří se ovšem často v této problematice ne zcela orientují,“ říká o důvodech vzniku projektu Jarmila Kowolowská, výkonná ředitelka AUTOTÝM s.r.o. a dodává: „Naše dosavadní snaha byla dát dohromady skutečný tým odborných rádců, kteří mají bohatou praxi z velkých autobazarů či vlastní zkušenost, jako bývalí majitelé malých autobazarů a navíc se zájmem neustále sledují technologický vývoj současných automobilů. Jsem nesmírně ráda, že dnes tento tým skutečně máme a můžeme tak být zájemcům o koupi ojetého vozu oporou.“

Téměř polovina inzerátů tají bouračku

Sekundární činností společnosti AUTOTÝM s.r.o. je také mapování a analyzování trhu s ojetými vozy s cílem orientace na kvalitu nabídky ojetin. Jedním z analytických nástrojů je proto tvorba vlastních výzkumů, které dávají celkový obraz o situaci s ojetinami v ČR. Začátkem letošního roku provedla společnost AUTOTÝM první průzkum na téma „Kvalita inzerátů na ojeté vozy“, ve kterém zmapovala 213 náhodně vybraných inzerátů a ojeté vozy poté osobně prověřila na místě a porovnala s původní nabídkou.

Výsledky průzkumu bohužel ukázaly neutěšený stav na trhu s ojetými vozy v ČR. Například u 22 % inzerátů prodejce již během telefonického kontaktu s rádcem AUTOTÝMU přiznal, že skutečný stav vozu je odlišný od popisu v inzerátu. Při následné fyzické kontrole vozu se podíl neúplných nebo nepravdivých informací, zjištěných rádci, zvýšil na 49 %, zejména v kritériích stavu lakování, koroze a mechanických vlastností. U 42 % inzerátů nebyla prodejcem sdělena havárie vozu. Dalším zjištěním v rámci tohoto průzkumu je fakt, že prodejci reagují různě na telefonické a osobní dotazy, na dotazy profesionála, laika a dokonce i na dotazy vznesené ženou, které se v 75 % lišily od odpovědí poskytnutých volajícím mužům. Naopak pozitivním bodem provedeného výzkumu je ochota prodejců se zapůjčením nabízeného vozu na servisní prohlídku v 86 % či předložení servisní knížky s úplnou historií vozu v 73 % případů.

„Výsledky našeho průzkumu potvrdily důležitost existence takového projektu, jakým start up AUTOTÝM v současnosti je. Naším cílem je stát se žádaným a především nezávislým partnerem v oblasti nákupu ojetého vozu. Výrazně vzrůstající zájem o naše služby z řad veřejnosti náš záměr jednoznačně podporuje,“ hodnotí první rok společnosti AUTOTÝM s.r.o. Jarmila Kowolowská.

I v letošním roce plánuje tato společnost další vlastní analýzy trhu s ojetými vozy.

Ceník služeb AUTOTÝM

Nad rámec balíčku je účtováno  4 Kč/km


Foto:J.Svoboda