MotorInfo

Automobilka Lexus pro mezinárodní designovou komunitu

2.5.2013 12:07
Automobilka Lexus pro mezinárodní designovou komunitu

Automobilka Lexus ve své neutuchající touze po inovacích posunuje hranice technologií, řemeslného zpracování i designu.

Toto zasazení o kvalitní design, zhmotněné v nových produktech značky i jejích celosvětových aktivitách, bylo potvrzeno 19. dubna v New Yorku s novými členy designové komunity na akci „Design Matters“ uváděné prezidentem Akio Toyodou. O konferování akce se postarala americká zpěvačka a herečka Kristin Chenoweth; hudební produkci pak zajistili The Rootsa Questlove.

„Jde o součást transformace značky Lexus,“ uvedl Mark Templin, výkonný viceprezident Lexus International. „Lexus roste jako celosvětová společnost a my musíme oslovit široké globální obecenstvo. Neexistuje lepší cesta než prostřednictvím designu. Skvělý design přesahuje hranice kultur a není třeba jej překládat.“

Zaměření automobilky Lexus na design je z velké části dáno osobním zasazením samotného Akio Toyody, vnuka zakladatele společnosti Toyota. „Jsem velice nadšeným obdivovatelem automobilů, zejména pak jejich designu,“ uvedl Toyoda. „Auta by podle mne měla probouzet všechny smysly, a tak jednou z nejdůležitějších věcí je emoční propojení, které vznikne, když spatříte krásný automobil.“

Toto zasazení o design je patrné z vývojových studií automobilky Lexus, včetně mnohokrát oceněného hybridního kupé LF-LC s uspořádáním 2+2 a konceptu LF-CC.  Odráží se i v nových sériově vyráběných modelech, jakým je například zcela nový sportovní sedan řady IS.

Automobilka Lexus kromě svých produktů podporuje mezinárodní design prostřednictvím široké škály jedinečných projektů po celém světě:

Soutěž LEXUS DESIGN AWARD

Soutěž LEXUS DESIGN AWARD má inspirovat novou generaci návrhářů, kterým dává možnost prokázat jejich kreativitu a získat uznání za dosažené výkony. Prvních 12 vítězných prací, které získaly toto prestižní ocenění, se prezentovalo od 9. do 14. dubna v rámci Milan Design Week. Dva autoři vítězných projektů dostali příležitost vytvořit prototyp svého projektu ve spolupráci se dvěma uznávanými návrháři, kterými jsou produktový designér Sam Hecht a architekt Junya Ishigami.

LEXUS DESIGN AMAZING – Milano 2013

Automobilka Lexus rovněž na Milan Design Week 2013 uspořádala uměleckou výstavu s názvem „– amazing flow-„, jejíž realizace se ujal průkopnický architekt Toyo Ito a nadějný návrhář Akihisa Hirata. Tato prezentace dokázala spojit designovou filozofii Lexus s těmi nejlepšími ukázkami současného umění, architektury a designu. Lexus zde plánuje prezentovat svoji budoucí vizi, která přesahuje konvenční vnímání designu.

Magazín BEYOND BY LEXUS

Nový magazín BEYOND BY LEXUS zaměřený na životní styl bude prezentovat nejen informace o automobilech Lexus, ale i články o cestování, architektuře, umění a designu, a to z globálního i regionálního pohledu. Magazín bude vydáván celosvětově dvakrát do roka a bude se překládat do mnoha jazyků. Časopis vznikl teprve nedávno a bude od 1. května 2013 k dispozici na globálních webových stránkách automobilky.

KAMPAŇ ZNAČKY LEXUS

Lexus 1. května 2013 zahájí celosvětovou reklamní kampaň se sloganem „Amazing in Motion“. V rámci kampaně se představí velkolepé lidské figuríny v nadživotní velikosti. Při výrobě figurín se uplatnil nejmodernější 3D tisk ve spojení s mistrným řemeslným zpracováním. Součástí konstrukce jsou i typické materiály automobilky Lexus, včetně bambusu a ořechového dřeva, které najdeme v interiérech vozů Lexus, ale např. i lak používaný na karoseriích vozů Lexus. Díky pokrokovým technologiím a umělecké zručnosti loutkářů se figuríny ve velkém měřítku probouzejí k životu.

Krátké filmy LEXUS

Lexus spolupracuje s The Weinstein Company v rámci podpory nadějných režisérů z celého světa, jimž dává příležitost uvést do života pětici příběhů ve formě krátkých filmů. Krásně vyprávěné příběhy stavějí na tématu „Život je úchvatný“ (Life is Amazing). Krátké filmy budou mít premiéru na různých filmových festivalech po celém světě a rovněž se představí na globálních stránkách Lexus. Lexus a The Weinstein Company připravují světovou premiéru na květen v rámci filmového festivalu v Cannes 2013.

INTERSECT BY LEXUS a CRAFTED FOR LEXUS

INTERSECT BY LEXUS bude představovat jedinečný prostor ve vybraných městech celého světa, kde lidé budou moci ochutnat atmosféru vozů Lexus, aniž by usedli za volant. Nebude se jednat ani o autosalon, ani o tradiční prodejní prostory: hosté budou moci blíže proniknout do světa značky Lexus prostřednictvím designu, umění, módy, kultury, filmů, hudby a technologií. Za koncepci těchto prostorů bude zodpovídat Masamichi Katayama, světově uznávaný návrhář interiérů a zakladatel společnosti Wonderwall, která se specializuje na bytovou architekturu. První prostor INTERSECT BY LEXUS se otevře již v létě 2013 v tokijské obchodní čtvrti Aoyama a budou následovat další místa v New Yorku a Dubaji. V rámci zmiňovaných prostor bude automobilka Lexus prezentovat exkluzivní produkty CRAFTED FOR LEXUS určené k běžnému prodeji. Lexus pověřil několik japonských umělců návrhem jedinečných výrobků vycházejících z filozofie značky: tradiční řemeslné zpracování s nadčasovou krásou a pokrokovou formou i funkcí.