MotorInfo

Auto Palace vloni prodal více než 14 000 vozů

21.2.2017 19:15
Auto Palace vloni prodal více než 14 000 vozů

Pro dealerskou skupinu Auto Palace byl loňský rok nejlepší v historii působení firmy v ČR. Za rok 2016 prodala společnost celkem 14 069 nových a ojetých automobilů, což v porovnání s rokem 2015 představuje nárůst o téměř pětinu (18 %). 

Dealerská síť s celkovým obratem 5,8 mld. Kč v roce 2016 zároveň upevnila svoji pozici druhého největšího dealera automobilů v ČR.

Loňský rok byl pro skupinu Auto Palace rekordní hned v několika faktorech. Firma překonala svůj předcházející obrat o více než 850 mil. Kč a zároveň prodala nejvíce automobilů v historii působení na českém trhu. Za uplynulých 12 měsíců prodala dealerská síť celkem 11 243 nových a 2 826 ojetých automobilů, tedy o 18 % více než v roce 2015. V porovnání let 2016 a 2015 Auto Palace zvýšil prodej nových vozů o 16 % a ojetin o 26 %. Skupina Auto Palace rostla vloni také dynamičtěji než automobilový trh v ČR celkově (12,5 %). Od roku 1991 prodala firma dohromady na českém a slovenském trhu 128 543 nových a ojetých vozů.

Auto Palace vloni udržel prvenství v prodejích značek Ford, Mazda, Mitsubishi a Hyundai. V současnosti je dealerská síť prodejcem č. 2 značky Volvo, č. 3 vozů Opel a 5. nejvýznamnějším prodejcem Peugeot v ČR. Po třech letech od otevření showroomu značky Škoda na pražském Spořilově se společnost řadí na vynikající 9. místo v celkových prodejích ze všech 184 dealerů Škoda v ČR.

Největšího podílu prodaných nových vozů vloni dosahovaly ve skupině Auto Palace automobily značky Ford, kterých se v dealerské síti prodalo 5 536 kusů. Druhou příčku obsadil Hyundai s celkovým počtem 1 637 vozů následovaný značkou Škoda s 1 621 automobily. Ojetinám pak kraloval Hyundai se 653 prodanými vozy, následován Škodou (488 vozů) a Fordem (308 vozů).

Firmě se mimořádně dařilo i ve fleetových prodejích, v jejichž rámci zaznamenala společnost 31% nárůst. Ještě více se skupině dařilo při uzavírání smluv na operativní leasing, kde firma eviduje nárůst o více než 50 % oproti roku 2015.

Firma vloni dokončila další fázi modernizace svých showroomů. Celkově investovala do rekonstrukcí 36 mil. Kč a dalších 28 mil. Kč má vyčleněno pro tento rok. V souvislosti s rostoucí poptávkou po vozech Tesla, společnost rovněž rozšiřuje flotilu této značky na 6 automobilů, které budou k zapůjčení v autopůjčovně RentPoint. Skupina zároveň vyhledává vhodné příležitosti pro rozšiřování své podnikatelské činnosti v ČR i na Slovensku.

 

Foto:Auto Palace