MotorInfo

Auto Enza Ferrariho na slavnosti Legendy

11.6.2014 13:51
Auto Enza Ferrariho na slavnosti Legendy

Motoristická slavnost LEGENDY staví hlavně na automobilech a motocyklech, které budou výkladní skříní celé akce.

Už jen pár dní zbývá do otevření unikátní motoristické slavnosti LEGENDY, kde již nyní probíhají přípravy, navážení exponátů, profesionální focení a finalizace expozic. Ty neobsáhnou jen samotná vozidla, ale součástí programu bude také projekce filmů s motoristickou tematikou, dětská zóna se soutěžemi, pódiové rozhovory s osobnostmi českého i světového motorsportu a v neposlední řadě také galerie s fotografiemi Jiřího Křenka, Mariána Chytky nebo obrazy Yuriyho Shevchucka. Poprvé v historii LEGENDY nabídnou ucelenou retrospektivní výstavu díla jedinečného českého designéra Václava Krále s kresbami i modely. Už nyní je naplněna maximální kapacita 650 automobilových a 100 motocyklových exponátů. Další přihlášky se již nepřijímají.

Jen jednou za rok bude možnost na jednom místě vidět předválcečné speciály Alfa Romeo 8C Monza, rallyové Audi Sport Quattro S1 a poprvé u nás též šestikolový off-road Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6, dakarský speciál Mini All 4 Racing a přes šest set dalších lahůdek.

Objednal si ji samotný Enzo Ferrari, do jehož sbírky konkrétní kus prezentovaný na LEGENDÁCH patřil. Jde o předválečný závodní vůz s kompresorem přeplňovným řadovým osmiválcem. Jeho
215 koní krotil na tratích Targy Florio či 1000 Miglia Tazio Nuvolari, měly s ním co dělat stříbrné šípy od Mercedesu nebo „doutníky“ Auto Union.

Exkluzivní exemplář, který bude vystaven na LEGENDÁCH, prošel renovací v  dílnách Ladislava Samohýla.

Osmdesátá léta minulého století byla zlatým věkem rallye, skupina B výkladní skříní a patřil do ní i Ford RS200. Jedinečný exemplář z vlastnictví firmy Invelt má pořadové číslo 082, soutěžních speciálů přitom vzniklo jen 250.

Středový přeplňovaný čtyřválec 1,8 litru vytlačil díky přeplňování 450 koní, což při hmotnosti 1,2 tuny znamenalo zdrcující dynamiku a maximum až 250 km/h. Na konci roku 1985 ukončil krátké účinkování RS200 zákaz skupiny B.

Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 u nás zatím nikdo neměl šanci vidět. Šestimetrový pouštní speciál jak dělaný pro marnotratné šejky pohání motor o objemu 5,5 litru přeplňovaný biturbem, jehož 545 koní si vezme 30 litrů benzinu při slušné jízdě.

Na jeho řízení je potřeba oprávnění třídy C, protože váží 3,9 tuny. Ani nadváha ale nezabrání šestikolovému monstru k rozletu na 160 km/h při zachování metrové brodivosti a bezkonkurenční průchodnosti terénem. Cena? Nějakých 9 milionů korun...