Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nová Toyota Auris Touring Sports, spojující stylový design s velkým zavazadlovým prostorem, je vůbec prvním vozem kombi v této třídě, které lze objednávat s plně hybridní soustavou pohonu (vedle nabídky zážehových nebo vznětových motorů).
S emisemi CO2 na úrovni 88 g/km v kombinovaném provozu se Auris Hybrid Touring Sports pyšní nejhospodárnějším hnacím ústrojím v nižší střední třídě. A díky umístění akumulátoru pod zadními sedadly pak technologie pohonu Hybrid Synergy Drive od Toyoty nijak neomezuje zavazadelník (o maximální délce 2 047 mm a objemu až 1 658 litrů). Nový Auris Touring Sports je kromě toho jediným vozem typu kombi v nižší střední třídě, který zákazníkům nabízí výhody praktického systému Toyota Easy Flat, tedy sklápění zadních sedadel jediným dotykem, dvojitou podlahu zavazadelníku, roletovou síť na zavazadla a dvojúrovňový kryt zavazadlového prostoru. Auris Touring Sports má shodný rozvor náprav (tedy 2 600 mm) a poloměr otáčení 5,2 m jako hatchback, ale je o 285 mm delší, přičemž nárůst délky vozu byl plně využit na zvětšení zavazadlového prostoru tohoto nového kombi.
Provedení kombi má dnes v nižší střední třídě zastoupení 25 % z celkových prodejů, přičemž 75 % v tomto případě tvoří flotilové prodeje. Nový Auris Touring Sports má napomoci k navýšení tržního podílu modelu v dané třídě nad 5,0 % v roce 2014, kdy se tento model bude v Evropě poprvé prodávat po celý rok. Krátce po uvedení na trh se očekává, že podíl nového modelu Auris Touring Sports v celoevropské prodejní skladbě hybridních modelů bude tvořit přibližně 45 %. To ukazuje na skutečnost, že plně hybridní pohon se již etabloval jako mainstreamová volba a zdaleka není určen jen úzké skupině zájemců.
Zážehový motor 1,8 l VVT-i a elektromotor soustavy pohonu HSD mohou fungovat nezávisle nebo ve vzájemné součinnosti. Dohromady vyprodukují maximální systémový výkon 136 k (100 kW) a umožňují Toyotě Auris Hybrid Touring Sports zrychlovat z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h. Na druhé straně Auris Hybrid Touring Sports vykazuje emise CO2 88 g/km, což v některých zemích přináší významné daňové úlevy. Vůz kromě toho produkuje výrazně nižší emise NOx a pevných částic než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Navíc pokud se vůz pohybuje v režimu elektromobilu, kterým vozy s polohybridním systémem pohonu nedisponují (režim EV lze ručně navolit), produkuje dokonce nulové emise CO2, NOx a pevných částic. Hnací ústrojí Toyoty Auris Hybrid Touring Sports bylo navrženo tak, aby se zážehový motor při jízdě po městě zapojoval v nejmenší možné míře. Vlastní měření Toyoty ukázala, že kumulativním účinkem zapojení plně hybridního systému pohonu je vysoký poměr jízdy v režimu EV s nulovými emisemi.
Plně hybridní pohonné ústrojí pak Auris Touring Sports doplňuje o stejné zážehové a vznětové pohonné jednotky jako v provedení s karosářskou variantou hatchback; zákazníci se mohou rozhodnout pro zážehový motor 1,33 l Dual VVT-i nebo 1,6 l Valvematic, resp. zdokonalený vznětový motor 1,4 l a 2,0 l D-4D. Díky použití technologie Toyota Stop & Start a moderní převodovky Multidrive S jsou emise CO2 v rámci celé řady motorizací pro Auris Touring Sports vysoce konkurenceschopné. Zážehové motory 1,33 l a 1,6 l produkují 130 resp. 139 g/km, vznětový motor 2,0 l vykazuje 115 g/km a motor 1,4 l jen 110 g/km.
Bezestupňová převodovka (CVT) MultiDrive S, nabízená v nové Toyotě Auris Touring Sports v kombinaci se zážehovým motorem 1,6 l Valvematic, disponuje režimem plně automatického hladkého řazení, resp. sportovním režimem sekvenčního sedmistupňového řazení. V automatickém režimu je systém řazení optimalizován s ohledem na tichý chod a spotřebu paliva, kdy je převodovka vždy přesně sladěna s motorem díky monitorování úhlu sešlápnutí akceleračního pedálu, rychlosti vozidla a brzdné síly. Ve sportovním režimu sedmistupňového sekvenčního řazení lze volit kroky řazení buď pákou voliče převodovky, nebo pomocí páček pod volantem. V režimu Sport je pak systém optimalizován s ohledem na rychlou odezvu a přímou vazbu s motorem. V tomto režimu se též optimalizuje přesnost kontroly při průjezdu zatáčkou. Když systém zjistí zpomalování, automaticky podřadí a využije brzdění motorem ke zvýšení brzdné síly. Na výjezdech ze zatáček systém uplatňuje logiku prediktivního podřazování, aby zajistil volbu optimálního převodového poměru pro požadovanou úroveň zrychlení.
Nový Auris Touring Sports, který je speciálně navržený pro Evropu, se bude vyrábět v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK, společně s modelem Avensis, což jen dokazuje pozornost, jakou automobilka svým evropským provozům věnuje.
Ceny
Auris Touring Sports
Výbava |
Motor |
Výkon |
Převodovka |
Standardní cena Kč |
Zaváděcí cena Kč |
Power |
1,33 l Dual VVT-i |
73 kW |
6 M/T |
399 900 |
354 900 |
1,6 l Valvematic |
97 kW |
6 M/T |
419 900 |
374 900 |
|
1,4 l D-4D DPF |
66 kW |
6 M/T |
459 900 |
414 900 |
|
Active |
1,33 l Dual VVT-i |
73 kW |
6 M/T |
419 900 |
374 900 |
|
1,6 l Valvematic |
97 kW |
6 M/T |
439 900 |
394 900 |
|
1,6 l Valvematic |
97 kW |
Multidrive S |
469 900 |
424 900 |
|
1,4 l D-4D DPF |
66 kW |
6 M/T |
479 900 |
434 900 |
|
2,0 l D-4D DPF |
91 kW |
6 M/T |
519 900 |
474 900 |
Style |
1,6 l Valvematic |
97 kW |
6 M/T |
509 900 |
454 900 |
|
1,6 l Valvematic |
97 kW |
Multidrive S |
539 900 |
484 900 |
|
1,4 l D-4D DPF |
66 kW |
6 M/T |
549 900 |
494 900 |
|
2,0 l D-4D DPF |
91 kW |
6 M/T |
589 900 |
534 900 |
Auris Hybrid Touring Sports
Výbava |
Motor |
Výkon |
Převodovka |
Standardní cena Kč |
Zaváděcí cena Kč |
Active |
Hybrid Synergy Drive |
100 kW |
e-CVT |
564 900 |
514 900 |
Style |
Hybrid Synergy Drive |
100 kW |
e-CVT |
634 900 |
564 900 |