Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Přesně před 20 lety představila značka Audi ve Frankfurtu „ASF“ (Audi Space Frame) – stříbřitou lesknoucí se studii, která svým inovativním konceptem karoserie z hliníku přinesla revoluci do lehké konstrukce automobilu.
Také na letošním IAA bude středem pozornosti opět automobil, jehož základem je konstrukce ASF - nové Audi A8.
Pouhý rok po IAA 1993 uvedl výrobce prémiových vozů se čtyřmi kruhy na trh Audi A8, první velkosériově vyráběný automobil na světě se samonosnou hliníkovou karoserií. Mezi 336 jednotlivými komponenty karoserie měly největší zastoupení plechové díly, následované uzlovými prvky z lisovaných profilů a tlakových odlitků. Montáž karoserie probíhala ze 75 procent ručně.
„Princip ASF se v uplynulých dvou desetiletích prosadil. Během tohoto období následovaly další modely Audi - malé A2 v roce 2000, sportovní TT v roce 2006 a o další dva roky později supersportovní R8,“ říká Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika. Mezitím se na trhu vystřídaly další dvě generace Audi A8, představené v letech 2002 a 2010. Společnost Audi vyrobila od roku 1994 více než 750 000 automobilů s konstrukcí ASF – kompletně z hliníku nebo v kombinaci hliníku s jinými materiály.
Na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem oslaví výstavní premiéru nové Audi A8. Díky struktuře ASF a inteligentní kombinaci hliníku a vysokopevnostní oceli váží jeho karoserie pouhých 231 kilogramů. Stejná karoserie, vyrobená kompletně z oceli, by měla o 40 procent větší hmotnost. Audi A8 3.0 TFSI quattro s normálním rozvorem má díky tomu pohotovostní hmotnost 1 830 kilogramů.