Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Audi se poprvé účastní konference NIPS (Conference and Workshop on Neural Information Processing Systems) s vlastní expozicí.
Jedná se o jednu z nejdůležitějších odborných konferencí na světě se zaměřením na umělou inteligenci a každý rok jsou na ní představovány nové pokroky v oborech strojového učení a výpočetní neurovědy. Výrobce prémiových automobilů předvádí v Barceloně model vozu ve zmenšeném měřítku s inteligentními strategiemi pro parkovací manévr. Značka se čtyřmi kruhy bude navíc potenciálním zájemcům poskytovat informace o inovativních pracovních místech pro odborníky.
Systémy schopné samoučení jsou klíčovou technikou pro autonomně provozované automobily. Značka Audi proto již získala v oblasti strojového učení velké know-how a jako jediný výrobce automobilů je nyní zastoupena na konferenci NIPS prostřednictvím vlastní expozice. Model vozu v měřítku 1:8, „Audi Q2 deep learning concept“, demonstruje inteligentní proces parkování. Na ploše 3 x 3 metry automaticky hledá a nalezne vhodnou mezeru pro zaparkování v podobě kovového rámu a zaparkuje do ní.
Snímací technika modelu „Audi Q2 deep learning concept“ je tvořena dvěma kamerami, které sledují prostor vpředu a vzadu, a deseti ultrazvukovými senzory po obvodu vozidla. Centrální palubní počítač vydává na základě obdržených informací signály pro ovládání řízení a elektromotoru. Na jízdní ploše zjistí model vozu v prvním kroku svou relativní polohu vůči parkovacímu místu. Jakmile zná svou polohu, vypočte, jak se bezpečně dostane k cíli. Model vozu přitom uskutečňuje veškeré manévry automaticky, řídí a v závislosti na situaci se pohybuje směrem dopředu nebo dozadu.
Schopnost zaparkovat získává model vozu metodou hlubokého zpětnovazebního učení. Systém se přitom učí pomocí pokusu a omylu. Vůz na začátku náhodně zvolí směr své jízdy. Algoritmus samostatně rozpozná úspěšné akce a tímto způsobem neustále optimalizuje strategii pro zaparkování vozu. Systém tak nakonec dokáže vlastními silami vyřešit i náročné úkoly.
„Audi Q2 deep learning concept“ je projektem předběžného vývoje dceřiné společnosti Audi Electronics Venture (AEV) se sídlem v Gaimersheimu. V dalším kroku přenesou vývojáři proces hledání parkovacího místa do reálného automobilu. Ke globální síti Audi patří kromě výzkumných pracovišť také inovativní společnosti ze Silicon Valley v USA, z Evropy a Izraele. Prémiový výrobce spolupracuje mimo jiné se společností MobilEye, světovým lídrem v oblasti rozpoznávání obrazů. Oba partneři vyvinuli v rámci své kooperace mimo jiné software pro vnímání okolí na základě hlubokého učení. Audi tento software poprvé použije v roce 2017 v centrální řídicí jednotce asistenčních systémů (zFAS) nové generace modelu Audi A8. Důležitým partnerem při vývoji jednotky zFAS byla společnost NVIDIA s vedoucím postavením v oblasti hardwarových systémů s příslušným vývojovým prostředím. Díky těmto technickým řešením bude zákazník moci využívat funkce autonomní jízdy v popojíždějících kolonách a autonomního parkování.
Audi bude s rostoucím stupněm integrace komponentů s umělou inteligencí zvyšovat intenzitu spolupráce s průmyslovými partnery ze světa high-tech. Formy umělé inteligence jsou mimořádně důležité pro náročné situace, jako je například městská doprava. Autonomně jedoucí vozidla budou díky umělé inteligenci správně vyhodnocovat své komplexní okolí a realizovat odpovídající jízdní manévry.
Přehled o této problematice a dalších zajímavých tématech z probíhajícího vývoje získají na konferenci NIPS také specialisté na umělou inteligenci, kteří mají zájem o inovativní činnost ve společnosti Audi. Odborníci a personalisté ze společnosti Audi jim poskytnou informace o různých možnostech spolupráce. Odborníci mají u Audi příležitost přispívat svými znalostmi z oblastí strojového učení, cloudových produktů a služeb, analýzy dat a elektronických systémů vozidel k dalšímu rozšiřování umělé inteligence v automobilovém průmyslu.
Foto:Audi