MotorInfo

Audi e-bike na Wörthersee

17.5.2012 15:47
Audi e-bike na Wörthersee

Audi představuje na Wörthersee extrémně sportovní e-bike.

Audi na letošním 31. setkání příznivců značek Audi, VW, SEAT a Škoda překvapilo fanoušky extrémního cyklistického sportu. Audi e-bike Wörthersee spojuje elektrický pohon se silou svalů. Šéfdesignér Wolfgang Egger k tomu říká: „Vysokovýkonný e-bike pro sportovní vyžití a kaskadérské kousky spojuje klíčové kompetence značky Audi od designu, přes ultra a e-tron až po connect.“

„Při vývoji jízdního kola Audi e-bike Wörthersee jsme se nechali inspirovat konstrukčními principy z motoristického sportu,“ vysvětluje Hendrik Schaefers, designér z koncepčního studia v Mnichově. „E-bike působí velmi precizně, a přestože se vyznačuje striktní funkčností, vzbuzuje velké emoce.“

Showbike vybavený devítistupňovým hydraulickým sekvenčním řazením upoutá pozornost velmi futuristickým vzhledem. Vizuálně odlehčená struktura rámu o hmotnosti 1,6 kg zajišťuje nízké těžiště, takže se e-bike chová v extrémních sportovních situacích mimořádně agilně. Rám a vidlice zadního kola jsou vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Kola s průměrem 26“ a hmotností 0,6 kg, rovněž z uhlíkového kompozitu, mají nový design „Audi ultra blade“ s širokými zploštělými paprsky. „Výběrem materiálů ukazujeme, jak úzce souvisí design s našimi kompetencemi ultra v oblasti lehké konstrukce,“ říká Hendrik Schaefers.

V nejnižším místě rámu je uložen synchronní elektromotor s největším výkonem 2,3 kW, který stanovuje nový rekord v kategorii e-biků. Maximální točivý moment na zadním kole činí 250 N.m. Kompletní kolo bez akumulátoru váží 21 kilogramů. Další rekordní hodnotou je výkonová hmotnost 9 kg/kW. Akumulátor Li-Ion o hmotnosti asi 5 kg je připevněn k rámu a při napětí 48 V disponuje kapacitou 530 Wh. Plné dobití akumulátoru trvá dvě a půl hodiny. Na dlouhých trialových výpravách lze akumulátor bez námahy vyjmout a nahradit nabitým akumulátorem.

Jezdec má na výběr celkem pět jízdních režimů využívajících pohon výhradně silou svalů, čistě elektrický pohon nebo šlapání podporované elektromotorem. V režimu „Pure“ musí všechnu sílu k pohonu vynaložit jezdec. V provozním módu „Pedelec“ mu pomáhá elektromotor. V tomto případě je možná největší rychlost až 80 km/h a dojezd 50 až 70 kilometrů. Při aktivovaném programu „eGrip“ jezdí Audi e-bike Wörthersee čistě elektricky největší rychlostí až 50 km/h. Cyklista reguluje hnací sílu otočnou rukojetí a výkon si může volně nastavit prostřednictvím palubního počítače. V různých podobách režimu „Wheelie“ je jezdec podporován elektronickou regulací při provádění kaskadérských kousků a jízdě na zadním kole. A nakonec tréninkový režim umožňuje šlapání s konstantním výkonem bez ohledu na profil trati.