MotorInfo

Audi AG s rekordním prodejem v roce 2014

11.1.2015 08:32
Audi AG s rekordním prodejem v roce 2014

Celosvětový prodej společnosti Audi AG vzrostl v roce 2014 o 10,5 procenta, dodáno bylo více než 1,74 milionu vozů.

V roce 2014 společnost Audi AG překonala svůj cíl v podobě 1,7 milionu prodaných vozů. Do konce roku dodala zákazníkům přibližně 1 741 100 automobilů, což je o 10,5 procenta více než v roce 2013. Společnost dokázala zrychlit tempo svého růstu a získala přibližně 165 600 dalších zákazníků, což je druhý nejvyšší nárůst objemu v historii. K vysokým celkovým prodejům přispěly především žádané modely SUV (+15,8 %) a řada A3, v roce 2014 poprvé dostupná celosvětově (+53,2 %). V prosinci společnost Audi opět vykázala dvouciferný růst a rok zakončila s nárůstem prodeje o 14,7 procenta, což představuje přibližně 150 000 prodaných jednotek za měsíc.     

Vedoucí prodeje Luca de Meo vyzdvihuje probíhající globalizaci obchodní činnosti Audi AG jako důležitý faktor úspěchu: „V loňském roce jsme se posunuli vpřed ve všech regionech světa a zvýšili jsme tržní podíl. V prémiovém segmentu v Číně jsme upevnili své vedoucí postavení a v Evropě jsme zakončili rok na výrazně vyšší úrovni než v předkrizovém roce 2007. Na americkém trhu Audi roste téměř třikrát rychleji než celkový prodej automobilů.“ Celkově Audi v roce 2014 dosáhla historicky nejvyšších prodejů v 50 zemích. Celosvětově počet dodaných vozů společnosti vzrostl pátý rok po sobě o více než 100 000 jednotek. Ve srovnání s 949 729 prodaných vozidel v roce 2009 si v loňském roce vybralo automobil se čtyřmi kruhy ve znaku téměř o 800 000 zákazníků více.

Ve Spojených státech se počet dodaných vozů za stejné období více než zdvojnásobil, z 82 716 v roce 2009 na loňských 182 011. V roce 2014 automobilka zaznamenala v USA nárůst prodeje o 15,2 procenta. Prosinec byl s počtem 19 238 dodaných vozidel nejúspěšnější měsíc, jaký kdy Audi v Americe zaznamenala, a zároveň 48. rekordní měsíc v řadě – stejně jako v letech 2011, 2012 a 2013 Audi opět každý měsíc překonala objem prodeje z předchozího roku. Významnou roli v tom hrál model Q5, který se s počtem 42 420 prodaných jednotek (+5,1 %) stal ve Spojených státech poprvé nejprodávanějším modelem Audi. Velký pokrok zaznamenal v devátém roce prodeje také model SUV Q7 z kategorie „full-size“, jehož prodej vzrostl o 15,9 procenta. Pokud jde o segment kompaktních vozů, model Q3 rozšířil na podzim portfolio modelů Audi SUV na americkém trhu; na jaře navíc oslavil úspěšnou premiéru v amerických autosalonech model A3 Limuzína. Kanada (+19,5 %) a Mexiko (+10,5 %) rovněž přispěly dvouciferným růstem k úspěšnému roku Audi v Severní Americe. Navzdory nelehkým podmínkám na trhu v několika zemích výrazně vzrostly prodeje AUDI AG i v Jižní Americe, především v Brazílii (+89,9 % na 12 350 vozů). Růst poptávky v této zemi předčil očekávání, což mělo na konci roku za následek nedostatek vozidel v prodejnách.

Evropě v roce 2014 prodeje Audi stouply o 4,2 procenta na 762 900 prodaných vozidel. Výrazný nárůst prodeje zaznamenala především Audi UK, která zákazníkům ve Spojeném království dodala 158 829 vozidel. Poprvé tak překonala hranici 150 000 prodaných vozů a zaznamenala nárůst o 11,8 procenta. Silného růstu dosáhla značka Audi také ve Španělsku (+9,4 %, 38 277 vozidel) a více vozidel oproti předcházejícímu roku prodala rovněž v Německu (+2,2 %, 255 582 vozidel) a v Itálii 1(+4,3 %, 49 022 vozidel). V nestabilním ekonomickém prostředí ve Francii Audi vyrovnala výsledek z roku 2013 (+0,4 %, 57 214 vozidel).  V Rusku tržby nedosáhly úrovně z předcházejícího roku. V důsledku náročných podmínek na trhu zůstala Audi s počtem 34 014 prodaných vozidel o 5,9 procent za rekordním rokem 2013. Mezi klíčové faktory pozitivních výsledků Audi v roce 2014 patřila napříč všemi evropskými trhy řada A3 (+19,0 %). Nová A3 Limuzína uvedená na trh na podzim roku 2013 překonala očekávání i v Evropě. Silný impulz k růstu navíc poskytly mimořádně úsporné modely ultra. Portfolio modelů ultra, které byly postupně uváděny na trh v uplynulých měsících, se na evropských tržbách Audi v roce 2014 podílelo již téměř 10 procenty. Pokud jde o řadu A6, podíl modelů ultra činil v Evropě dokonce přibližně jednu třetinu.

Mezi největšími asijskými trhy vykázala nejvyšší růst za uplynulý rok Jižní Korea, kde bylo prodáno 27 647 vozidel, tedy o 38 procent více než v předchozím roce.  Díky silné poptávce zejména po modelech kategorie „full-size“ vzrostly tržby Audi na tomto trhu za posledních pět let více než čtyřnásobně. Navzdory nepříliš dynamickému trhu dosáhla Audi pozitivních výsledků v roce 2014 také v Japonsku (+9,1 %, 31 356 vozidel) a v Indii (+8,5 %, 10 851).  V růstu pokračovala Audi rovněž v Číně – počet prodaných vozů vzrostl o 17,7 procenta na 578 932 jednotek. Jenom v prosinci bylo dodáno čínským zákazníkům 62 576 automobilů. Kromě dalšího zvýšení prodeje v kategorii „full-size“ byl hnacím motorem růstu Audi v roce 2014 také místně vyráběný model A3 Limuzína, který je v prodeji od podzimu, a celá kategorie SUV. Jen kompaktního SUV Q3 se ve srovnání s předcházejícím rokem prodalo v Číně dvakrát více (+103 %).

Také celosvětově vykázaly všechny modely SUV zvýšení tržeb – dohromady bylo prodáno 507 500 kusů těchto vozidel, což je nárůst o 15,8 procenta. Téměř každý třetí zákazník Audi si v roce 2014 vybral SUV, což v porovnání s rokem 2011 znamená více než dvojnásobný počet prodaných SUV. Modely Q3 a Q5, které jsou v řadě Q nejprodávanější, jsou nejúspěšnější prémiové modely v příslušných segmentech. V kategorii „full-size“ Audi představí na letošním autosalonu North American International Auto Show v Detroitu nový model Q7.

 

Foto:Audi