MotorInfo

Asistenční systém snižuje počet nehod

10.11.2014 09:55
Asistenční systém snižuje počet nehod

Collision Prevention Assist snižuje počet nehod - u vozů nové třídy B se očekává až o 30 procent méně nárazů do vozidla vpředu.

Nová třída B je standardně vybavena systémem Collision Prevention Assist Plus. Výzkumníci nehod společnosti Mercedes-Benz očekávají, že tím bude možné snížit počet nebezpečných nárazů do vozidla vpředu až o 30 procent v porovnání s vozidly bez příslušného ochranného systému. Odborníci na bezpečnost vyhodnotili pro svou prognózu údaje Spolkového statického úřadu, které potvrzují účinnost systému Collision Prevention Assist, dodávaného standardně do vozů dosavadní třídy B, a uskutečnili také digitální simulaci na základě dat ze skutečných nehod.

Údaje úřadu potvrzují, že počet vážných nárazů do vozidla vpředu klesl v Německu u vozidel Mercedes-Benz třídy B o 14 procent v porovnání s předchůdcem. Aktuální třída B je od svého uvedení na trh standardně vybavena systémem Collision Prevention Assist. Tento bezpečnostní systém zahrnuje radarové vizuální upozorňování na malý odstup od vpředu jedoucího vozidla, doplňkové akustické upozornění na hrozící kolizi a zvýšení brzdné síly adaptivním brzdovým asistentem pro úspěšné vyřešení krizové situace. Uvedeným systémem jsou standardně vybaveny všechny kompaktní vozy nové generace (třída A, třída B, třída CLA a třída GLA) a mnoho dalších vozidel Mercedes-Benz.

Prof. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars, zdůraznil: „Pokles počtu nehod je dalším potvrzením naší strategie ‚Real Life Safety‘. Do konstrukce a následně i do výroby automobilů zavádíme inovace, které jsou skutečně prospěšné pro zákazníky a bezpečnost silničního provozu.“

Tuto skutečnost potvrzují rovněž statistiky ze servisů Mercedes-Benz. V porovnání s předchozím modelem došlo podle nich na vozech aktuální generace třídy B k výrazně menšímu počtu vážných škod na přídi vozidla, v jejichž důsledku musel být vyměněn přední příčný nosník. U mnoha nárazů do vozidla vpředu se tedy podařilo snížit jejich intenzitu, nebo se dokonce podařilo nehodu zcela odvrátit.

Výzkumníci nehod značky Mercedes-Benz došli v jedné ze svých studií k závěru, že by v Německu bylo možné zabránit až 20 procentům všech vážných nárazů do vozidla vpředu, pokud by byla všechna vozidla vybavena srovnatelným bezpečnostním systémem. Jejich prognóza se opírá o simulační studii na základě digitální databáze nehod výzkumu dopravních nehod v Drážďanech, která zahrnuje tisíce pečlivě zaznamenaných a zrekonstruovaných skutečných nehod. V rámci uvedené studie byla vozidla virtuálně vybavena systémem Collision Prevention Assist a zkoumal se vliv tohoto systému na průběh jednotlivých vyhodnocovaných nehod s nárazem do vozidla vpředu.

Výzkumníci nehod předpovídají, že zdokonalený systém Collision Prevention Assist Plus, který je nyní zaváděn na trh napříč všemi modelovými řadami, přinese dokonce až o 30 procent méně vážných nárazů do vozidla vpředu než bez tohoto systému.

Automobily modernizované třídy B, která se objeví u prodejců 29. listopadu 2014, mají ve standardní výbavě inovovaný systém Collision Prevention Assist Plus. Tento systém rozšiřuje funkce systému Collision Prevention Assist o autonomní brzdění, snižující rizika nárazu do vozidel vpředu. Pokud řidič při rozpoznaném riziku kolize navzdory rozsvícené výstražné kontrolce v panelu sdružených přístrojů a přerušovanému zvukovému signálu nereaguje, zahájí systém sám automaticky brzdění. Tím se již výrazně sníží rychlost jízdy. V závislosti na rozdílu rychlostí obou vozidel může tento zásah postačovat k tomu, aby se zabránilo nárazu do pomaleji jedoucího, zastavujícího nebo stojícího vozidla, případně aby se výrazně snížila intenzita vlastního nárazu.

 

Foto:Mercedes-Benz