Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Alpine odhalila novou studii Alpine Vision, která předznamenává styl a výkonnost sériového sportovního vozu, jenž bude představen před koncem tohoto roku. Vyrábět se bude v Dieppe ve Francii, do prodeje se dostane od roku 2017, nejdříve v Evropě a potom postupně po celém světě.
Slavné "A se šipkou" se vrací, aby obsadilo výjimečné místo na trhu prémiového sportu. Přináší slib: nabízet neobvyklou zkušenost estétům i nadšencům.
"Vybral jsem si pro svou firmu název Alpine, protože toto adjektivum pro mě představuje radost z jízdy po horských silnicích. Bylo to ve stínu Alp, kde jsem se svým 4CV s pětistupňovou převodovkou zažíval největší radost. Taková napínavá jízda, chtěl bych, aby jí moji zákazníci prožívali rovněž, za volantem vozu, který vytvořím. Alpine je jméno, které hezky zní, a je to také symbol." Jean Rédélé, zakladatel společnosti Alpine
Alpine Vision je výkonný sportovní vůz, elegantní a lehký, vytvořený pro čistou automobilovou radost. Nízká a zúžená silueta, vypouklá kapota se zabudovanými dvěma páry kruhových světlometů, vykrojené boky, výrazné zadní blatníky, jejichž uzavřená křivka obepíná ustupující záď přerušenou horizontálně umístěnými světly: je to skutečně Alpine. "A se šipkou" zdobí přední blatníky a boky. A nechybí ani drobnější odkazy na A110 a jiné legendární modely. Zvenku i zevnitř je zdůrazněna konstrukce a technologie. Broušené ráfky evokují rychlost a eleganci. Příď má po stranách vestavěné vstupní vzduchové otvory určené pro chlazení motoru, umístěného vzadu uprostřed. Protažená zadní světla v sobě mají zabudovaný jedinečný světelný podpis ve tvaru « X ». Konstrukce zadního okna dodržuje symbolický tvar populární ve své době na modelu A110. Svou hbitostí a živostí je Alpine Vision určen zejména pro klikaté silnice. Tyto vlastnosti jsou promítnuty do celého jeho designu.
V liniích vozu Alpine Vision se mísí touha vlastnit a pilotovat automobil s charakterem. Za jeho volantem vyvolávají přesnost řízení, hbitost vozu a hravý temperament podvozku povznášející pocit. Radost z jízdy je stejně intenzívní při všech rychlostech. A právě proto je potřeba mít prostředí, ve kterém se výkon může projevit. V těchto místech nenechává Alpine Vision žádný prostor pochybnostem. Se zrychlením z 0 na 100 km/h během necelých 4,5 sekundy se schopnost akcelerace dostává na očekávanou úroveň a odpovídá i cíli stanovenému pro budoucí sériový vůz. Čtyřválcový motor přeplňovaný turbodmychadlem poskytuje svůj výkon za úžasného zvukového doprovodu. A protože Alpine Vision uctívá především lehkost, každý kW a každý N.m napájí přímo smysly. Účinné a trvanlivé brzdy jsou souzněním potěšení a výkonu.
Hra začíná již otevřením dveří: hliníkový práh s podpisy autorů show-caru zve na palubu. Kontrast mezi použitým materiálem a barvami dává kokpitu rytmus. S propracovanými detaily těsně sousedí díly opracované jen nahrubo. Vizuální emoce doprovázejí emoce dotykové. Svým důrazem na kůži, mikrovlákno, hliník a karbon zapadá kokpit do současné doby. High-tech prvky se snoubí s díly připomínajícími závody a dalšími, odvolávajícími se na dědictví Alpine. Tak podsvícená klika dveří kontrastuje s čalouněním provedeným v černé damaškové kůži, zvýrazněné bílým prošíváním, obklopující dveřní prostor. Sedadla vyjadřují rovněž hru protikladů vytvářející napětí. Mají tvar skořepiny a jsou vybaveny bezpečnostními pásy se zámkem z kartáčovaného hliníku, inspirovaného závodním prostředím. Jsou čalouněná měkčenou kůží doplněnou látkou z mikrovlákna, smyslnou a zároveň technickou. Pilot má proti sobě přístrojovou desku tvořenou TFT (Thin Film Transistor) displejem, který si může přizpůsobit, s karbonovým průhledem. Dva pedály a hliníková opěra pro nohu jsou ozdobeny třemi trojúhelníky připomínajícími alpské vrcholy. Tříramenný volant, rovněž hliníkový, má tlustý věnec potažený černou perforovanou kůží. Kolem něj jsou rozmístěny páčky na ovládání řazení a přímo na sobě má provokující tlačítko « Sport ». Hlavní překlápěcí ovladače jsou zvýšeny podsvícením v barevném odstínu « modrá Alpine », kterou je možno nalézt i na středových větracích výstupech. Středová konzola se rozkládá na dobře viditelném hliníkovém rámu potaženém kůží. Je vzdušná, budí dojem, jako by se v prostoru vznášela. Je v ní vestavěný multimediální dotykový displej, v těsném sousedství jsou kruhové hodiny. V bezprostředním dosahu je tlačítko « Start », chráněné kolíkem, který nezůstane dlouho bariérou pro pokušení.
Je-li modrá posvátnou barvou Alpine, je bílá součástí mnoha slavných okamžiků její historie. Více významných modelů Alpine nosilo bílý oděv. Je třeba se zmínit zejména o malých sedanech A110 - nazývaných « option Olympique » - které na své bílé karosérii nosily modrý nebo červený proužek. Tato opce, používaná v roce 1968, oslavovala trojnásobné vítězství francouzského lyžaře Jean-Claude Killyho na zimních Olympijských hrách v Grenoblu. Patří mezi ně rovněž A110 1300G, představená na Pařížském autosalonu v roce 1970, a závodní A110 1600S č. 4, která zvítězila v Rallye San Remo (Itálie) v roce 1971. Barvu věčného sněhu s alpskými vrcholy dnes spojuje bílá na show-caru Alpine Vision. Stává se symbolem znovuzrození, čistoty, lehkosti a elegance.
Alpine, znovuzrození legendy
Historie značky Alpine, to je vize jejího zakladatele Jeana Rédélé. Je to spojení závodů, technické geniality, stylu a smyslu pro obchod. Je to opravdová sága, ověnčená setkáními a výměnou zkušeností, která právě oslavuje své 60. výročí. Po mnoha vítězstvích za volantem svého upraveného vozu Renault 4CV si Jean Rédélé velmi brzy uvědomil existující potenciál pro vybudování vlastní automobilové značky. Na trhu je místo pro vozidlo inovativní koncepce, vybavené konkurenceschopnými sériově prodávanými skupinami a díly, uloženými v lehké a atraktivní karosérii. To bylo technickým základem, který dominoval konstrukci A106 a oficiálnímu zrození značky Alpine v roce 1955. Druhým základem, na kterém Jean Rédélé stavěl, je obchod. Cílem bylo dát svým aktivitám mezinárodní rozměr prostřednictvím poskytování licencí. Mezi lety 1955 a 1995 vyrobila a prodala společnost Alpine 30 000 sportovních automobilů. Ačkoliv obchodně vymizela před dvaceti lety, drží se Alpine během této přestávky při životě. Aktivita pamětníků značky, zápal fanouškovských klubů a zájem soukromých pilotů v mnohých a nejrůznějších závodech nesou své ovoce. Trvalá péče o plamínek Alpine vyústila až do bláznivých myšlenek na návrat. Návrat, který se nyní stává skutečností.
Koncem roku 2012 ohlásila Skupina Renault svůj záměr o znovuoživení značky Alpine. A jestli se sen vidět Alpine na silnici stane jednoho dne skutečností? Ještě je třeba potvrdit předpoklad, že legenda může znovu zaujmout jedinečné a trvalé místo na trhu. O tři roky později je tým Alpine připraven: záměry stylistů, principy zakladatelů, business model, mezinárodní ambice, … Alpine se vrací s Alpine Vision: show-car předznamenává z 80 % sportovní vůz, který bude představen koncem roku 2016, aby se v průběhu roku 2017 vrhnul na trh požadující kategorii sport prémium.
Segment trhu prémiových sportovních vozů poroste do roku 2020 o 50 %
Segment sport prémium (modely kupé a sportovní roadstery) představuje objednávku 200 000 vozů ročně po celém světě. Jedná se o automobily, které se odlišují svým výkonem, svým mimořádným vzhledem a atraktivitou své značky. Tato vozidla, vytvořená pro radost, stojí ve značné míře na své reputaci a na schopnostech svých tvůrců. Jsou koncentrátem automobilového know-how nejvyšší úrovně, aby oslovily náročné zákazníky. Z geografického hlediska jsou prodeje v segmentu prémiových sportovních vozů rozděleny v poměru 40 % v Severní Americe, 35 % v Evropě, 15 % v Asii a 10 % ve zbytku světa. Z evropských zákazníků jich pochází 30 % z Německa, 30 % ze Spojeného Království a 7 % z Francie. Bez ohledu na počty je tento segment zastoupen zejména ve Švýcarsku, v Belgii a v Rakousku. Odhady předpovídají růstový potenciál tohoto segmentu v úrovni 50 % do roku 2020. Především proto, že se jedná o trh nabídkový, citlivý na novinky, to platí i pro ty nejstabilnější trhy. A potom také proto, že požadavky porostou na většině rozvíjejících se trhů. Během posledních deseti let všechny značky svou pozici stále více tříbí. V tomto tržním segmentu jdou spolu ultraspecializované značky ruku v ruce se značkami sériově vyráběných modelů. Alpine vytvoří alternativu pro dvě kritéria, kterými se trh vyznačuje: výkonnost a výraz. Alpine cílí na specifické místo, v souladu se svými geny a svou pověstí.
Alpine si zakládá na hodnotách jednoduchosti a modernosti, nastartované svým zakladatelem vizionářem a na svých genech pocházejících ze závodění. Technika: lehkost a hbitost jsou preferovanými vlastnostmi čistého výkonu. Estetika: automobily musejí být krásné, kromě toho, že jsou výkonné. Elegance, promyšlenost a instinkt spolu tvoří velmi účinnou směs. Lidé: důvěra v lidské schopnosti a talent je nade vše. Alpine je rodina: spolupracovníci, inženýři, piloti nebo mechanici se vydávají ze všeho, aby dosáhli výsledků nad očekávání. Sport: Alpine, to je « David proti Goliášovi ». Chuť měřit se s těmi největšími je motorem dokonalosti. Obchod: Alpine vždy reprezentovala Francii v zahraničí, zejména svou pověstí v automobilovém sportu a svým provedením. Je to vůle stát se velkým a rozvíjet se bez ohledu na hranice a zároveň snaha zůstat v přímém kontaktu se zákazníky.
Obchodní organizace Alpine
Aby se mohla Alpine znovu narodit, postavit svůj první symbolický model a sestavit plán na dobytí mezinárodního trhu, mobilizuje Skupina Renault to nejlepší ze svých zkušeností. Po několika měsících angažmá značka Alpine žije a přetváří se do pružné a nezávislé obchodní organizace, schopné využívat výkonnost odborníků Skupiny Renault. Alpine má volný přístup k know-how skupiny, pokud jde o podvozek, motor a ladění. Zkušenosti « kouzelníků » od Renault Sport z týmů vyvíjejících F1 jsou dány k dispozici pro vytvoření opravdové Alpiny. Stejně fungují i další podpory ze strany Skupiny Renault. A konečně, výroba sériového vozu bude svěřena modernizované továrně v Dieppe. Tato továrna, která vypadá spíše jako dílna « na míru » bude moci počítat se skupinou dodavatelů vybraných pro své zkušenosti v oblasti high-tech nebo prémiových vozů.
Foto:Alpine, Renault