Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Allianz se musí změnit, říká CEO nadnárodní skupiny. Česko řídí přechod k digitalizaci.
Loni touto dobou panovala v Allianz Group nervozita. Firma očekávala příchod nového šéfa. Revoluci, kterou Oliver Bäte přinesl, však předvídal málokdo. Koncem minulého roku představil předseda představenstva největší pojišťovny na světě program, který má Allianz pomoci zvládnout stoupající nároky klientů ve světle technologických změn. Firma chce udávat směr. „Pokud se nezměníme, přijde někdo jiný a nabídne lepší řešení,“ říká Bäte v souvislosti s rychlými proměnami trhu, které přináší zpočátku nenápadné startupy.
Provést úspěšně výraznou změnu ve společnosti se 142 tisíci zaměstnanci ve více než 70 zemích chce jasný cíl. Ten je přitom podle Bäteho velice jednoduchý – spojuje vesměs všechny dravé firmy napříč kontinenty. „Nejdůležitějším úkolem, který nás čeká, je zvýšit spokojenost klientů,“ shrnuje Bäte do jedné věty komplexní program obnovy, který v Allianz odstartoval v listopadu loňského roku. Kromě zaměření na zákazníka obsahuje také nutnost stát se z podstaty digitální firmou, potřebu technické dokonalosti, aktivního vyhledávání růstových příležitostí a zavedení maximálně transparentní personální politiky.
„Není pochyb o tom, že před námi je spousta práce. Nezahrnuje to pouze věci typu snižování počtu odeslaných dopisů a přechod k prostředkům digitální komunikace. Je to především o změně firemní kultury a otázce, jak jednáme s našimi klienty,“ nastiňuje Bäte šíři probíhajících změn. „Nejdůležitějšími prostředky jsou zjednodušení produktů a zrychlení procesů,“ uvádí. A právě to jsou oblasti, na které se Allianz pojišťovna pod vedením předsedy představenstva Jakuba Strnada zaměřuje již několik let. I to byl hlavní důvod, proč šéf české Allianz vloni řídil globální tým, který připravoval celosvětovou strategii Allianz v oblasti digitalizace.
„Musíme radikálně zjednodušit pojistné produkty a poskytnout je lidem na internetu v takové podobě, aby jim byly naprosto srozumitelné, mohli pojištění uzavřít a ušetřilo jim to čas. Současně souhlasím s tím, že mnoho částí pojištění ještě bude dlouhou dobu lepší vysvětlovat osobně, ale naším úkolem je k tomu vytvořit správnou infrastrukturu,“ uvádí Jakub Strnad. Procesní změny, které provázejí zkvalitnění služeb pojišťovny, jsou pro zákazníky obvykle nepostřehnutelné. Vidět jsou až jejich dlouhodobé výsledky a právě těch Allianz pojišťovna v posledních několika letech představila celou řadu – a na další se chystá.
„Mojí vizí je, aby už příští rok platilo, že pokud si klient začne skládat svůj produkt na internetu a v jakékoliv fázi najednou zjistí, že už by se o dalších detailech potřeboval poradit s odborníkem, tak dojde za naším poradcem, ten otevře obrazovku ve stejném místě, ve kterém klient skončil a plynule na něj naváže. Bez ohledu na to, jestli sedí u počítače, chytrého telefonu, nebo s poradcem Allianz, stále bude mít jasno,“ dodává Jakub Strnad.
I díky zefektivnění interních procesů mohla česká Allianz například již na podzim roku 2015 spustit unikátní projekt sjednocení pojistných podmínek všech klientů autopojištění na ty nejlepší a nejnovější, které lidem od té doby nabízí v rámci výročních dopisů. V červnu téhož roku zase začala prodávat inovovaný, srozumitelný produkt životního pojištění Rytmus risk, a již dříve představila autopojištění, který si každý poskládá sám sobě na míru. Pro klienty je dnes už samozřejmostí možnost elektronické komunikace, ale i správa smluv přes portál MojeAllianz, nebo také aplikace Hlášení nehody, která umožňuje řidičům po autohavárii okamžitě nahlásit škodní událost pojišťovně a plně nahrazuje tzv. papírový euroformulář.
Foto:Allianz