Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Pojišťovna Allianz vychází z jednoduché rovnice - čím kratší dobu trávíte na silnicích, tím menšímu riziku se vystavujete.
Allainz tak nabídne motoristům nejlevnější povinné ručení včetně pojištění skel pro nájezd do 10 tisíc kilometrů. Jako důkaz ujeteého počtu kilometrů bude stačit fotografie tachometru nebo návštěva na pobočce. Tato nNovinka se týká i havarijního pojištění.
Až tři čtvrtiny českých řidičů nenajezdí ročně více než 15 tisíc kilometrů. Allianz proto přichází s revolucí v autopojištění, jehož sazby začne počítat podle ujetých kilometrů. Považuje to za férový přístup k motoristům. Nemontuje jim přitom do vozů žádné telematické jednotky, obavy z neustálého sledování tak odpadají.
V Česku je hodně řidičů, kteří jezdí málo, ale svým pojišťovnám platí, jako kdyby každý rok objeli půl Evropy. Nízká sazba povinného ručení v Allianz přitom předpokládá pouhé nahlášení stavu tachometru. Žádný čip, který by řidiče v jednom kuse sledoval, do auta nedostanou. Pro řidiče s nájezdem menším než 10 tisíc kilometrů za rok bude mít Allianz od října nejlevnější povinné ručení včetně pojištění skel i havarijní pojištění v ČR. „Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby sami ovlivňovali výši svého pojistného. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času,“ uvádí ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.
Jak to bude fungovat?
Podobně jako u plynu nebo elektřiny. Variantu podle odhadu ročně ujetých kilometrů si v novém povinném ručení nastaví každý řidič hned na počátku sám a podle ročního zúčtování pak na ní buď nebude nic měnit, nebo mu Allianz peníze vrátí, pokud najede méně, či pojišťovně doplatí, protože toho najezdí víc. Důkazem bude fotografie tachometru nebo návštěva pobočky.
Podvodníky čekají výrazné sankce
I u tohoto typu pojištění se však jistě najdou lidé, kteří se neubrání myšlence, zda by požadované údaje nešlo nějak zfalšovat. Také na to ale pojišťovna myslela a předem možné podvodníky varuje.
„Na pokusy o podvod jsme připraveni. Přetáčení tachometrů, úpravu fotek či nahlašování nepravdivých údajů jsme schopni odhalit a sankce pro podvodníky budou velké,“ tvrdí ředitel oddělení právního a vyšetřování Allianz pojišťovny Ludvík Bohman. Allianz má například k dispozici údaje od firmy CEBIA, která se zabývá prověřováním původu a historie vozidel a také velmi pokročilý software na analýzu fotografií. Do její databanky se sbíhají informace z dvou tisíc míst a údaj o stavu tachometru patří k těm základním. Pro Allianz však bude jediným, který ji bude zajímat.
Šoféři, kteří pravidelně nejezdí na daleké cesty, ale třeba jenom o víkendu na chalupu nebo na nákup či k příbuzným, na svém novém povinném ručení bezpochyby ušetří. A servis jim zůstane na stále stejně vysoké úrovni.
Motoristé v číslech. Češi jezdí málo…
Podle Svazu dovozců automobilů je dnes průměrné stáří vozidel v České republice přes 15 let a neustále se zvyšuje.
Více než 61 procent osobních vozů v ČR bylo vyrobeno před 10 lety a jejich řidiči zpravidla na dlouhé cesty nejezdí.
V Evropské unii v průměru ujede každý ročně zhruba 10 000 km.
Česká republika se ale s počtem 6 880 km na obyvatele řadí do spodní části tabulky.
Méně než my pak už jezdí jen v Bulharsku (6 120 km), Maltě (5 110 km), Slovensku (4 870 km), Maďarsku (4 120 km) a Rumunsku (3 520 km).
Na druhém konci je Lucembursko, kde každý ujede za rok v průměru 13 350 km. Němci ujedou jen 10 845 km za rok na osobu a jsou až na osmém místě za Itálií (11 740 km), Francií (11 530 km), Velkou Británií (10 970 km) a třeba i Litvou (10 850 km).
Více než 50 000 km odřídí v ČR za rok jen přes 3 procenta tuzemských motoristů.
Foto:J.Svoboda