Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
                                   
                                   
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
                                   
                                   
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
        
    	 Aliance Renault-Nissan v roce 2016 dosáhla výrazného růstu s celkovým počtem 9,96 milionů prodaných vozidel.
Skupina rovněž dále posílila své vedení v oblasti vozidel s nulovými emisemi s kumulativními prodeji téměř 425 000 elektrických vozidel od představení modelu Nissan LEAF v roce 2010, po němž následoval Renault ZOE. Prodejní čísla Aliance zahrnují prodeje společnosti Mitsubishi Motors v celkové výši 934 013 vozidel. Mitsubishi Motors se připojila k Alianci loni na podzim, když Nissan koupil 34 procent akcií společnosti.
„Kombinace Skupiny Renault, Nissan Motors a Mitsubishi Motors vytváří v rámci globálního automobilového průmyslu novou sílu,“ řekl předseda a generální ředitel Carlos Ghosn. „Síla tohoto inovativního partnerství, jež začalo před 18 lety, nám umožnila udržet si naše vedení v oblasti vozidel s nulovými emisemi a posílit inovace s cílem vytvořit vozidlo budoucnosti.”
Značky Aliance vyrobily v loňském roce zhruba každé deváté celosvětově prodané vozidlo.
Prodej Skupiny Renault se v roce 2016, tedy posledním roku plánu „Drive the change“, zvýšil o 13,3 procent na 3 182 625 vozidel. To znamená zvýšení prodeje již čtvrtý rok v řadě a rekordní meziroční nárůst o 374 000 kusů.
Značky Renault a Dacia dosáhly ročního rekordu v objemu prodejů a prodeje společnosti Renault Samsung Motors vzrostly o 38,8 procent. Podíl na trhu i objem prodejů rostou ve všech regionech, přičemž v Evropě se značka Renault stává číslem 2.
Nissan Motor Co. Ltd. prodal po celém světě rekordní počet 5 559 902 vozidel, což je nárůst o 2,5 procenta. Ve Spojených státech a v Číně dosáhla společnost nárůstu prodeje o 5,4 a 8,4 procenta, na obou trzích tak zaznamenala nový rekord. Společnost Infiniti prodala více než 230 000 vozidel, nárůst o 7 % oproti předchozímu roku. Jen v prosinci Infiniti prodalo 27 000 vozidel, což představuje 18% nárůst oproti stejnému období předchozího roku.
Mitsubishi Motors prodalo po celém světě 934 013 vozidel, což představuje pokles o 13 procent. Prodeje vzrostly ve Spojených státech a Austrálii, poklesly však v Brazílii, Rusku a na Středním východě. Ovlivněn byl také prodej v Japonsku, a to následkem nižší důvěry zákazníků kvůli otázce spotřeby paliva.
Díky partnerství s Mitsubishi Motors Nissan očekává dosáhnout výhod ze synergie ve výši 24 bilionů jenů ve fiskálním roce 2017, 60 bilionů jenů ve fiskálním roce 2018 a tak dále. Tyto zisky přispějí k navýšení ceny akcií o cca 4 jeny za akcii ve fiskálním roce 2017 a o 10 jenů za akcii ve fiskálním roce 2018 – kromě dalšího navýšení příjmů spojeného s celkovým podílem Nissanu ve společnosti Mitsubishi Motors.
Společnost AVTOVAZ, která nabízí vozidla pod značkou LADA, prodala 284 807 vozidel. Aliance Renault-Nissan prodává společně se společností AVTOVAZ v Rusku cca každé třetí vozidlo.
Aliance Renault-Nissan prodala do roku 2016 celkem 424 797 elektrických vozidel, což z ní činí nesporného lídra v oblasti bezemisní mobility. Nissan LEAF, první mainstreamové masově prodávané elektrické vozidlo, zůstává celosvětově nejprodávanějším elektrickým vozidlem s více než 250 000* prodaných vozidel od svého uvedení na trh v prosinci 2010. Kromě modelu LEAF vyrábí Nissan také e-NV200, lehké užitkové vozidlo distribuované od roku 2014 zejména v Evropě a Japonsku. Renault prodal od roku 2011 po celém světě více než 112 000 elektrických vozidel, mezi která patří Renault ZOE, Kangoo Z.E., SM3 Z.E. a Twizzy. Renault byl v loňském roce lídrem na evropském trhu s elektrickými vozidly, kdy zaznamenal navýšení prodeje o 11 procent na 25 648 vozidel (kromě modelu Twizzy). ZOE je s 21 735 prodanými kusy v čele žebříčku v oblasti elektrických vozidel. Renault Pro+ nedávno oznámil rozšíření své řady o dvě nová lehká užitková vozidla na elektrický pohon: nové Kangoo Z.E. a Master Z.E. V roce 2016 prodala Aliance Renault-Nissan, včetně řady i-Miev od Mitsubishi Motors, 94 265 elektrických vozidel, což představuje oproti roku 2015 navýšení o více než 8 procent.
V roce 2016 podnikla Aliance Renault-Nissan několik kroků k urychlení vývoje vozidel budoucnosti, ať už elektrických, autonomních nebo připojených. Aliance plánuje uvést na trh do roku 2020 minimálně 10 modelů s funkcí autonomního řízení. Vývoj a testování konektivity a technologií autonomního řízení probíhají ve spolupráci s několika partnery, mezi které patří Microsoft a NASA.
„V roce 2010 jsme byli první, kdo uvedl na trh cenově dostupné elektrické vozidlo. I další velcí výrobci nyní považují elektromobily za nejefektivnější bezemisní řešení,” řekl Ghosn. „S autonomním řízením a připojenými službami se plně soustředíme na vývoj vozidla budoucnosti.“
10 top trhů Aliance
| 
 Země  | 
 Celkový prodej  | 
 Podíl na trhu  | 
| 
 USA  | 
 1 660 690  | 
 9,47 %  | 
| 
 Čína  | 
 1 472 588  | 
 5,48 %  | 
| 
 Francie  | 
 738 344  | 
 30,52 %  | 
| 
 Japonsko  | 
 625 409  | 
 12,58 %  | 
| 
 Rusko*  | 
 494 073  | 
 34,64 %  | 
| 
 Mexiko  | 
 449 406  | 
 28,02 %  | 
| 
 Spojené království  | 
 336 533  | 
 10,96 %  | 
| 
 Německo  | 
 319 739  | 
 8,89 %  | 
| 
 Itálie  | 
 262 167  | 
 12,99 %  | 
| 
 Španělsko  | 
 247 661  | 
 18,71 %  | 
*Včetně AVTOVAZ
10 top trhů skupiny Renault
| 
 Země  | 
 Celkový prodej  | 
 Podíl na trhu  | 
| 
 Francie  | 
 651 778  | 
 26,8 %  | 
| 
 Německo  | 
 198 609  | 
 5,4 %  | 
| 
 Itálie  | 
 190 610  | 
 9,3 %  | 
| 
 Španělsko  | 
 170 272  | 
 12,9 %  | 
| 
 Turecko  | 
 169 236  | 
 17,2 %  | 
| 
 Brazílie  | 
 149 977  | 
 7,5 %  | 
| 
 Spojené království  | 
 138 642  | 
 4,5 %  | 
| 
 Indie  | 
 132 235  | 
 3,9 %  | 
| 
 Rusko*  | 
 117 227  | 
 8,2 %  | 
| 
 Jižní Korea  | 
 111 087  | 
 6,1 %  | 
* Prodej AVTOVAZ v Rusku: 284 807
10 top trhů Nissanu
| 
 Země  | 
 Celkový prodej  | 
 Podíl na trhu  | 
| 
 USA  | 
 1 564 423  | 
 8,9 %  | 
| 
 Čína*  | 
 1 354 552  | 
 5,0 %  | 
| 
 Japonsko  | 
 534 392  | 
 10,8 %  | 
| 
 Mexiko  | 
 403 286  | 
 25,1 %  | 
| 
 Spojené království  | 
 170 999  | 
 5,6 %  | 
| 
 Kanada  | 
 134 153  | 
 6,9 %  | 
| 
 Rusko  | 
 93 781  | 
 6,6 %  | 
| 
 Francie  | 
 81 454  | 
 3,4 %  | 
| 
 Německo  | 
 80 332  | 
 2,3 %  | 
| 
 Austrálie  | 
 67 638  | 
 5,7 %  | 
*Včetně značky Venucia
10 top trhů Mitsubishi Motors
| 
 Země  | 
 Celkový prodej  | 
 Podíl na trhu  | 
| 
 USA  | 
 96 267  | 
 0,5 %  | 
| 
 Japonsko  | 
 85 716  | 
 1,7 %  | 
| 
 Čína  | 
 82 758  | 
 0,3 %  | 
| 
 Austrálie  | 
 73 360  | 
 6,2 %  | 
| 
 Indonésie  | 
 67 397  | 
 6,3 %  | 
| 
 Filipíny  | 
 59 480  | 
 15,1 %  | 
| 
 Thajsko  | 
 55 409  | 
 7,2 %  | 
| 
 Německo  | 
 39 089  | 
 1,1 %  | 
| 
 Spojené arabské emiráty  | 
 29 958  | 
 9,2 %  | 
| 
 Spojené království  | 
 26 892  | 
 0,9 %  | 
Ilustrační foto: Renault