Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Aliance Renault-Nissan a společnost Daimler AG významně rozšiřují svou spolupráci o společný vývoj luxusních kompaktních vozidel a jejich výrobu v Mexiku.
Generální ředitel aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn a generální ředitel společnosti Daimler Dieter Zetsche oznámili, že se jejich společnosti dohodly na založení společného podniku, v němž bude každá z nich vlastnit 50% podíl. Nový podnikatelský subjekt bude dohlížet na výstavbu a provoz nového závodu ve městě Aguascalientes na severu středního Mexika. Nový závod vyroste v bezprostředním sousedství stávajícího závodu společnosti Nissan. Po dokončení výstavby bude jeho roční kapacita činit 300 000 vozidel. Zahájení výroby se plánuje na rok 2017 a jako první by měly na řadu přijít modely značky Infiniti. V roce 2018 pak budou následovat vozidla značky Mercedes-Benz.
O investiční náklady na výstavbu v Aguascalientes, jejichž celková výše dosáhne 1 miliardy euro, se podělí společnosti Daimler a Nissan. Plné kapacity by měl závod dosáhnout v roce 2021, kdy se předpokládá vznik takřka 5 700 nových pracovních míst (včetně konstruktérů, obsluhy linek a pomocného personálu). Vysoká míra lokalizace navíc významně přispěje k posílení mexického dodavatelského řetězce.
V Aguascalientes budou oba partneři moci využívat oceňované a vysoce efektivní zdroje společnosti Nissan. Nissan vyrábí vozidla v Aguascalientes od roku 1992 a vloni závod významným způsobem rozšířila. V listopadu loňského roku společnost Nissan v Aguascalientes otevřela první část výrobního komplexu v hodnotě 2 miliard dolarů. Jde o nejnovější ze tří montážní závodů a s jeho přispěním vzrostl celkový objem výroby společnosti Nissan v Mexiku na 850 000 vozidel ročně.
I pro společnost Daimler je Mexiko již nyní důležitým trhem. Má zde závody na výrobu nákladních vozidel a autobusů ve městech Saltillo, Santiago Tianguistenco a Garcia, dále pak distribuční centrum pro náhradní díly v San Luis Potosí a závod pro přestavbu ve městě Toluca. Co se týče osobních vozů, vybudovala společnost Daimler centrum pro kontrolu před dodáním a školicí středisko.
Francouzsko-japonsko-německá průmyslová spolupráce společnosti Daimler s aliancí Renault-Nissan začala v dubnu 2010 třemi „pilotními projekty" zaměřenými primárně na Evropu. Od té doby se portfolio rozšířilo na dvanáct významných projektů, jehož součástí jsou významné iniciativy od Severní a Jižní Ameriky až po Japonsko.
Společnosti Infiniti a Daimler zahájily výrobu čtyřválcových zážehových motorů v Decherdu ve státě Tennessee (USA). Továrna v Decherdu s roční výrobní kapacitou 250 000 kusů vyrábí motory pro vozy Mercedes-Benz třídy C a pro model Infiniti Q50.
Během letošního roku zahájí aliance Renault-Nissan a společnost Daimler prodej nové generace městských vozů Smart a Twingo vyvinutých na společné platformě. Vůz Twingo a čtyřsedadlový model Smart se vyrábí ve slovinském závodě společnosti Renault v Novom Mestu, dvousedadlový model Smart pak ve francouzském Hambachu.