Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Opel CS spolu s časopisem AutoDesign&Styling vyhlásil před časem mezinárodní designerskou soutěž „ADAM hledá EVU“ zaměřenou na volné skicování. Úkolem soutěžících bylo nakreslit ideální automobilovou „partnerku“ pro stylový minimodel Opel ADAM.
Z více než čtyř stovek došlých prací vybírala nejlepší práce šestičlenná odborná porota složená z profesionálních designerů a zástupců pořadatelů, jejímž čestným předsedou byl Niels Loeb, šéfdesigner exteriéru modelu Opel ADAM. Vítězem se nakonec stal návrh třiadvacetiletého Marcella Sebestyéna z Maďarska. Na druhém místě skončil 36 letý Lukáš Taneček z ČR a třetí místo porota přiřkla Vasiliji Kurkovovi (26) z Ruska. Zvláštní cenu čestného předsedy poroty Nielse Loeba si odnesl Paulo Konno (45 let) z Brazílie.
„Soutěž návrhářů ukázala, jak skvělým základem pro rozvíjení více či méně realistických nápadů a studií Opel ADAM je – jeho desetitisíce variací interiéru a exteriéru dělají z každého modelu unikát, právě tak, jako každý návrh modelu EVA byla unikátem,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení automobilky Opel. „Nemůžeme předjímat, zda Opel bude někdy nějaký model EVA vyrábět, ale z došlých návrhů by určitě šlo dobře čerpat inspiraci!“
„Adam a Eva byli podle náboženského mýtu stvoření jako první muž a žena - a všichni lidé jsou jejich potomci. Podle mne by tedy modely Opel ADAM a EVA měly představovat začátek palety modelů Opel, ze kterých by symbolicky vznikaly všechny ostatní,“ vysvětluje svůj postup při tvorbě vítěz Marcell Sebestyén.
Marcell Sebestyén
„Marcelův koncept míří na samý začátek segmentu mini-vozů, ještě pod model ADAM. Jeho návrh rozvíjí charakteristické designerské křivky značky Opel, což je dobře patrné například z tvaru denních LED světel,“ hodnotí vítěznou práci čestný předseda poroty Niels Loeb. „Marcelova práce mi trochu připomíná koncept Opel Trixx, vidím v ní moderní interpretaci elektromobilu.“
Zvláštní cenu čestného předsedy poroty si odnesl Brazilec Paulo Konno. „Adamova partnerka by měla mít výrazný design založený na jednom z jeho mnoha zajímavých tvarových řešení, ale pojednaný vlastním stylem,“ říká Paulo o svém návrhu.
Paulo Konno
„Paulův koncept mini-SUV modelu s odnímatelnou hard-střechou, díky které se může proměnit v otevřený kabriolet (podobně, jako např. koncept ADAM Rock) má robustní „svalnatý“ design, který boduje u široké skupiny zákazníků. Paulo prokázal velmi dobrý cit pro proporce a vizualizaci,“ vysvětluje Niels Loeb čím jej jeho návrh tolik zaujal.
Talentu stačí tužka a ubrousek…
Tužka, propiska, fixy, tablet, kvalitní papír, nebo jen papírový ubrousek v restauraci… skicovat lze vším a všude a těm nejlepším někdy stačí jen pár rychlých tahů a z papíru vystoupí působivé linie nového modelu. Brilantní designerské skici ukazují automobilový design v jeho nejčistší podobě a vyvinuly se v samostatnou uměleckou disciplínu – právě proto připravil Opel CS ve spolupráci s časopisem AutoDesign&Styling proto pro všechny, kdo sdílejí vášeň pro automobily a design, soutěž „ADAM hledá EVU“.
„Výběr nejlepších skic nebyl pro porotce vůbec snadný úkol. Většina prací byla na špičkové úrovni a selekce tak musela být opravdu nekompromisní. Nicméně věřím, že i ti, jejichž práce nakonec nebyly vybrány do finále, získali díky soutěži nové zkušenosti a možná zabodují v některé z příštích designerských soutěžích, v kterých hodláme pokračovat,“ shrnuje dojmy ze soutěže Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling a organizátor soutěže.
Na vítěze soutěže „ADAM hledá EVU“ čeká mj. pozvání na zářijovou konferenci o automobilovém designu AutoDesign Prague, kde se pravidelně setkávají přední světoví designeři.
2. místo Lukáš Taneček
3. místo Vasilij Kurkov