MotorInfo

AAA AUTO vyvíjí nové softwarové systémy

22.9.2012 10:16
AAA AUTO vyvíjí nové softwarové systémy

Skupina AAA AUTO rozšiřuje svůj záběr i na pole informačních a komunikačních technologií. Využije tak své dvacetileté zkušenosti v prodeji ojetých vozů k vývoji nového CRM a specializovaného software pro výkup aut

Dceřiná společnost AUTOMOTIVE RETAIL SYSTEMS s.r.o. (vzniklá přejmenováním firmy CarWay Assistance CZ s.r.o.), která je ve stoprocentním vlastnictví AAA Auto Group N.V., vyvíjí dva nové, autonomní softwarové systémy – jeden pro správu vztahů se zákazníky (CRM) a druhý pro oceňování, výkup a správu skladových zásob ojetých vozů. Oba systémy jsou těsně před dokončením a jejich testování začne v prvním čtvrtletí 2013.

„Během posledních dvaceti let AAA AUTO vykoupilo a prodalo zhruba 1,2 milionu vozů. Během této doby jsme rovněž prověřili a ocenili několik milionů dalších aut, která jsme nevykoupili, a hovořili s dalšími několika miliony potenciálních zákazníků. Nyní se chystáme tyto zkušenosti využít k vývoji nových softwarových řešení pro velké prodejce automobilů. Naše systémy jsou vhodné pro firmy s více než dvaceti tisíci prodaných nových či ojetých vozů ročně. Předpokládáme, že budeme prodávat pouze jednu licenci v každé zemi, abychom zajistili exkluzivitu. V tomto novém produktu vidíme cestu pro diverzifikaci našich podnikatelských aktivit,“ zdůraznila generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová, která byla rovněž po dobu čtyř let ve funkci CIO a po dobu čtrnácti let vedla Call Centrum. Testování obou systémů v provozu AAA AUTO je plánováno na první čtvrtletí 2013. Do plného provozu by měly být spuštěny v polovině roku 2013 a jejich prodej by měl být zahájen do jeho konce.

„Nový CRM systém umožní AAA AUTO a všem ostatním společnostem, které se rozhodnou ho využívat, lépe řídit jejich call centra, retenci zákazníků a prediktivní volání klientům. Druhý systém, předběžně nazvaný EBook, je v reálném čase pracující integrovaná aplikace integrující moduly pro řízení skladových zásob vozů, jejich oceňování, optimalizaci obrátkovosti automobilů v návaznosti na jejich prodejní ceny, predikci rozmístění vozů v návaznosti na nejlepší likviditu v porovnání s jejich cenou s množstvím dalších funkcí pro řízení všech aspektů prodejního procesu ojetých automobilů. Systém pracuje s informacemi z předchozích uskutečněných prodejů, navíc ovšem využívá reálná data získávaná každé dvě hodiny za pomoci dataminingu ze serverů s nabídkami vozů. Aplikace automatizuje proces výkupu a oceňování vozů, což snižuje na minimum možnost lidské chyby, a hodnotí všechny výkupní příležitosti tak, aby nejlepší nabídky byly vždy zvýrazněny. Všechny funkcionality vycházejí z mnohaletých praktických zkušeností AAA AUTO jako největšího prodejce ojetých vozů s největším call centrem v zemi,“ uvedl Roman Hošek ředitel divize informatiky AAA AUTO. Dokonce již v této fázi, kdy jsou oba systémy ve vývoji, společnost obdržela několik poptávek od potenciálních zájemců o jejich koupi.

„Každá společnost, která se rozhodne pro implementaci tohoto autonomního, nezávislého systému, získá v zemi svého působení velký náskok před ostatními firmami v oboru, jelikož se jedná o unikátní software, který v podstatě nemá srovnatelnou konkurenci. Já osobně budu v roli konzultanta dohlížet nad implementací systémů v Asii a na Středním východě z mého nového budoucího působiště v Austrálii, kde moje děti od roku 2015 začnou chodit do školy. Beru to jako možnost být alespoň částečně aktivní v mém podnikatelském důchodu po opuštění AAA AUTO," řekl Anthony James Denny, zakladatel AAA AUTO a její majoritní akcionář. „Základní stavební prvky obou systémů jsou již v AAA AUTO nějakou dobu v provozu a pomohly nám překonat období nově nastupující krize, kdy se nám podařilo dosáhnout v deseti po sobě jdoucích čtvrtletích permanentního zvyšování počtu prodaných vozů i zisku," dodal Denny.