Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Skupině AAA AUTO se počátkem roku daří nejlépe za posledních šest let. Během prvních dvou měsíců roku 2014 skupina prodala celkem 8 911 automobilů, což je oproti stejnému období minulého roku nárůst o 17,5 %.
Obdobným tempem roste objem telefonických hovorů call centra i počet e-mailů s poptávkami po ojetých automobilech. Nejrychleji rostly s téměř 19 % prodeje v České republice a v Ruské federaci.
Podle analýz společnosti nyní nakupují zákazníci, kteří pořízení vozu delší dobu odkládali z obav o další vývoj ekonomické situace, a svůj podíl má velmi mírná zima. Společnost vychází z analýz zhruba 56 000 telefonických rozhovorů se zákazníky, které se uskutečnily právě během ledna a února. „Lidé už se nebojí náhlého propadu ekonomiky. Jsou obecně optimisticky naladěni vzhledem k dalšímu vývoji, díky čemuž mezi našimi zákazníky roste i podíl malých živnostníků a větších firem, které berou nákup vozu jako investici. Je to naše prodejně nejsilnější zima od roku 2009,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. Objem telefonického a e-mailového zájmu zákazníků o vozy z AAA AUTO se v rámci skupiny jen mezi prosincem a lednem zvýšil o 22 %.
Ze statistik také vyplývá, že trvale stoupá zájem o vozy vyšších cenových kategorií s doloženou historií nájezdu kilometrů v dobrém technickém stavu, kterých je obecně na českém trhu nedostatek. „Lidé se již lépe vyznají na trhu ojetých aut a požadují stále kvalitnější vozy. I my sami na výkupu trvale odmítáme 65 až 70 % automobilů, které trpí různými vadami, ať už právního nebo technického charakteru. Soustředíme se na vozy nebourané, s nízkým nájezdem kilometrů, po prvním či druhém majiteli, s jasnou servisní historií,“ zdůraznila Topolová.
Po zahájení výkupu v Maďarsku počátkem února již AAA AUTO rychle navazuje kontakty s potenciálními zákazníky. "V současné době v Maďarsku týdně vyřizujeme kolem 1 600 telefonátů a 1 000 e-mailů. Lidé oceňují zejména návrat silného autocentra schopného vyplácet peníze v hotovosti. Obracejí se na nás zákazníci, kteří od nás v minulosti v Maďarsku vůz koupili a nyní ho u nás chtějí vyměnit za novější na protiúčet. Nezačínáme od nuly, ale pokračujeme tam, kde jsme naši činnost kdysi přerušili," uvedla Topolová.
Téměř o pětinu rostly v prvních dvou měsících nového roku prodeje v Ruské federaci. „V odhadu dalšího vývoje tamního trhu jsme však stále opatrní,“ dodala Topolová. Celkové letošní prodeje v rámci skupiny odhaduje společnost AAA AUTO lehce přes 62 000 automobilů.
Prodeje skupiny AAA AUTO v lednu a únoru 2014 v porovnání se stejným obdobím roku 2013:
Země |
Leden a únor 2013 |
Leden a únor 2014 |
Meziroční zvýšení |
Česká republika |
5 171 |
6 143 |
18,8 % |
Slovensko |
2 128 |
2 418 |
13,6 % |
Ruská federace |
295 |
350 |
18,6 % |
Skupina |
7 594 |
8 911 |
17,5 % |
Zdroj: Údaje společnosti