MotorInfo

AAA AUTO slaví 25 let

17.1.2017 18:36
 AAA AUTO slaví 25 let

Před 25 lety začala společnost AAA AUTO nabízet motoristům ojeté vozy v České republice. Za dobu své existence obsloužila již 1,9 milionu zákazníků výkupu a prodeje a letos na podzim plánuje atakovat hranici dvou milionů. 

Během čtvrt století firma rapidně rozšířila síť svých poboček na současných 40 ve 4 zemích střední a východní Evropy, kde zaměstnává celkem 2 300 lidí. Prostřednictvím exportu AAA AUTO rozšířilo svou působnost i do západní Evropy. Název a značka společnosti AAA AUTO vznikl v devadesátých letech kvůli řazení firem v telefonních seznamech a katalozích firem podle abecedy. Marketingovou techniku se třemi „A“ v názvu později převzala řada jiných společností, jako například taxislužby, obchodníci s realitami nebo spotřebním zbožím. V roce 2012 AAA AUTO obnovilo prodej pod ikonickou českou značkou Mototechna. O necelé dva roky později vznikla značka Mototechna Premium, kde zákazníci najdou prémiové vozy různých značek, jako je hybridní Fisker Karma nebo terénní kabriolet Mercedes-Benz G500. Mototechna prodala od svého znovuuvedení na trh na 30 000 aut.

S rozvojem internetu a marketingových technik se firma stala průkopníkem v oblasti telemarketingu a webové prezentace ojetých aut. V současné době realizuje až 90 % transakcí s vozy díky internetu a mobilním telefonům, prostřednictvím kterých probíhá většina komunikace se zákazníky. „Na začátku devadesátých let se pro nás otevřel svět a tenkrát se zdálo, že s trochou vůle lze dokázat vše. Náš autobazar na svém začátku měl jen malou prodejní buňku, majitele a jednoho prodejce, kteří zákazníkům nabízeli auta doslova po jednotlivých kusech. Tenkrát se vše teprve rozvíjelo a například zřízení telefonní linky byl proces na několik měsíců, proto tehdejší majitel natáhl telefonní dráty ze sousedního domku a telefonní připojení si pronajímal od souseda,” vzpomíná generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Pro potřeby klientů  jsme již v roce 1998 zřídili Call centrum v Praze, což byl v prodeji ojetých vozů naprostý unikát nejen na území České republiky, ale i v celé střední Evropě, dodala Topolová, která byla jeho zakladatelkou. Pod jejím vedením se Call centrum stalo nejmodernějším a největším ve svém oboru v regionu. Call centrum nyní zaměstnává přes 200 operátorů, kteří z Prahy a Ostravy obsluhují hovory a e-mailovou komunikaci nejen pro Českou republiku, ale také pro Slovensko, Polsko a Maďarsko.

Společnost AAA AUTO jako první nabídla zákazníkům v České republice možnost výkupu za hotové, aniž by museli zdlouhavě čekat na prodej v rámci tzv. komise. Většina jiných autobazarů dodnes prodává automobily pouze jako zprostředkovatelé. Společnost si od začátku zakládala na tom, aby nabízené vozy vlastnila, čímž dokázala zákazníkům nabídnout bezpečnější prodej s garancemi než konkurence. Postupně zavedla i řadu dalších služeb, které do té doby na trhu ojetin chyběly, jako je možnost pořízení auta na splátky, mobilní výkup, možnost výměny vozu za jiný nebo garance legálního původu vozidla.

Rozvoj společnosti za čtvrt století zaznamenal velký skok stejně jako poptávka a přání klientů. Co se za léta nezměnilo, je obliba vozů značky Škoda, které uplynulé čtvrt století i dnes patří mezi nejoblíbenější ojetiny na českém trhu. Zatímco například v roce 1997 byl nejoblíbenější Favorit, o pět let později už seděla na trůnu ojetin Felicia. V roce 2007 pomyslné žezlo převzala Fabia, která ho až v loňském roce těsně přenechala modelu Octavia.

V září roku 2016 se pak společnost AAA AUTO jako dosud jediný prodejce ojetých vozů stala oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže, ePojisteni.cz ligy, a také Slovenské fotbalové asociace. Prostřednictvím značky Mototechna získal český i slovenský fotbal více než 200 nových aut v hodnotě převyšující 100 milionů korun. Jednalo se o historicky první spolupráci prodejce ojetých vozů s nejvyšší fotbalovou soutěží. 

 

Foto:AAA AUTO