MotorInfo

AAA AUTO počítá letos s další expanzí

12.3.2015 20:02
AAA AUTO počítá letos s další expanzí

AAA AUTO počítá letos s expanzí ve všech zemích, kde působí a také se vrací na trh do Polska. Počet poboček této společnosti by se letos mohl zaokrouhlit na čtyřicet.

Po převzetí britsko-polským investičním fondem Abris Capital Partners naplánovala společnost AAA AUTO na letošní rok, v rámci své pokračující expanze, rozšiřování počtu poboček, zvyšování jejich kapacity a návrat na polský trh. Díky expanzi by koncem letošního roku měl počet poboček dosáhnout čtyřiceti, s celkovou nabídkou minimálně 12 000 vozů ve čtyřech zemích. Za uplynulý rok AAA AUTO prodalo v regionu střední Evropy téměř 64 000 vozů a meziročně tak zvýšilo objem svých prodejů o 12,3 %. Letos skupina očekává růst v obdobném tempu, od začátku roku již prodala přes 12 000 vozů.

„Naší strategií je dosáhnout v každé zemi, a to i v Polsku a v Maďarsku, stejné hustoty pokrytí autocentry, jakou dnes máme v České republice. Na tuzemském trhu jsme přítomni v každém kraji, v některých i vícekrát. Chceme být k našim zákazníkům tak blízko, jak jen to je možné. I tak stále vidíme další prostor pro expanzi jak v České republice, tak i na Slovensku, kde budeme kromě otevírání nových poboček také neustále rozšiřovat kapacitu stávajících autocenter. V Maďarsku a v Polsku půjdeme každý rok minimálně do jednoho nového města. Naším záměrem je expandovat i do dalších zemí  střední Evropy, ale nejvíce se nyní zaměříme na Polsko,” uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Největší pobočka v Praze navýší stávající kapacitu vystavených vozů o dalších 500. Nabídka v Hradci Králové a Sokolově se na každé pobočce rozšíří o 100 automobilů. Pobočka v Liberci se přesune do větších prostor v jiné lokalitě, aby mohla celkem nabídnout 400 vozů. Celková nabídka AAA AUTO v České republice na 21 pobočkách se tak zvýší minimálně o 1 100 aut na více než 8 000 vozů.

Expanze v České republice bude v příštích letech pokračovat otevíráním nových poboček v mnoha městech. „Během následujících tří let máme v plánu otevřít nová autocentra v České Lípě, Jičíně, Mladé Boleslavi, Příbrami, Svitavách, Šumperku, Trutnově, Valašském Meziříčí a ve Žďáru nad Sázavou. Ve všech těchto městech se již díváme po vhodných lokalitách a objektech. Prostřednictvím zvyšování kapacity stávajících autocenter a otevíráním nových chceme zvýšit náš podíl na domácím trhu ze současných zhruba 10 % na 15 %,“ zdůraznila Karolína Topolová.

Na Slovensku se v letošním roce zvedne počet poboček na 13, na jaře přibude nové autocentrum v Trnavě s kapacitou 200 vozů. Pobočka v Prešově zvýší svou nabídku o 100, v Michalovcích a Lučenci o 70 a v Trenčíně o 100 vozů. Celková nabídka AAA AUTO na Slovensku se tak zvýší o 470 – 500 vozů na celkových více než 4 500.

V Maďarsku letos AAA AUTO otevře novou pobočku v Székesfehérváru s kapacitou 200 vozů. V průběhu roku se rozhodne o případném zahájení provozu nového autocentra v Szegedu. V těchto dnech společnost spustila projekt „mikropobočky“ v rámci budapešťského tržiště ojetých vozů Autopiac s nabídkou zhruba 40 automobilů. „Je to u maďarských motoristů velmi oblíbené místo s pětadvacetiletou tradicí, působí zde asi 100 prodejců, kteří nabízejí většinou ojeté vozy z dovozu. Naše prezentace 40 automobilů patří mezi největší. Stávajícím prodejcům konkurujeme naší standardní nabídkou kvalitních aut s lokálním původem, servisní knihou a po jednom, maximálně dvou majitelích. Navíc poskytujeme doživotní garanci legality původu vozu, možnost sedmidenní výměny automobilu za jiný a do budoucna chystáme i garanci mechanických a elektrických závad. Pokud se tento způsob výkupu a prodeje osvědčí, budeme hledat obdobné příležitosti v dalších maďarských městech,“ řekla Karolína Topolová.

Skupina AAA AUTO v polovině dubna 2015 oznámí svůj návrat do Polska, kde znovu otevře autocentrum pro Varšavu na jejím předměstí Piaseczno s kapacitou až 500 ojetých vozů.

Počet autocenter AAA AUTO by tedy koncem roku 2015 mohl v ideálním případě dosáhnout čtyřiceti. Celková denní nabídka vozů ve čtyřech zemích letos dosáhne minimálně 12 000 aut. „Může to být i více, pokud se také v dalším průběhu roku bude poptávka po ojetých autech i nadále zvyšovat takovým tempem jako dosud,“ uzavřela Karolína Topolová. V letošním roce i díky expanzi skupina očekává obdobný růst prodejů jako v roce 2014.

Společnost AAA AUTO také reaguje na aktuální dění na našem trhu.  Podle nově platné legislativy budou po 30. červnu 2015 trvale vyřazeny z provozu „nedoregistrované“ vozy. Protobyla zřízena v call centru společnosti speciální telefonní linka s pracovníky vyškolenými na problematiku tzv. „polopřevodů“, tedy aut odhlášených od původních majitelů, ale nepřihlášených na nové. Zákon platný od 1. ledna striktně požaduje dohlášení těchto vozů na nové majitele nejpozději do konce června letošního roku. Jen v AAA AUTO se dle vlastního průzkumu může jednat až o 11 500 takto nedořešených vozů za dobu 23 let prodeje, které řidiči po koupi nezaregistrovali na sebe, přestože jim takovou povinnost ukládal i tehdy platný zákon. Celkem podle údajů Ministerstva dopravy eviduje Centrální registru vozidel v  takzvaném polopřevodu až čtvrt milionu takových vozů, někteří odborníci hovoří až o sedmi stech tisících. Pokud majitelé tzv. „dohlášení“ nestihnou do konce června, jejich auta budou z registru automaticky trvale vyřazena, zanikne jejich povinné ručení a technická způsobilost. Provozování těchto vozů bude tedy nelegální a vysoce rizikové z pohledu plného ručení majitele za případně způsobenou škodu. I současná úprava přihlašování vozidel má, podle zkušeností pracovníků AAA AUTO své zápory, například v tom, že úřady v jednotlivých pověřených obcích řeší převody vozidel každý jinak. Například vyžadují striktní formu podoby plných mocí s ověřeným podpisem i přesto, že zákon podobu plné moci nijak nestanoví.

"V posledním období můžeme sledovat, že ceny na výkupu ojetých vozidel se zvýšily zhruba o desetinu. Je to dáno především nedostatkem ojetých automobilů v celé Evropě, především určitého stáří. To je důsledek stagnace prodejů nových vozů po ekonomické krizi v celé Evropě, která se teď projevuje v nedostatku ojetin. Došlo tak i k tomu, že dnes není nic neobvyklého, když se ojetá vozidla vyvážejí od nás směrem do západní Evropy, odkud se až dosud ojetiny více dovážely k nám," říká ještě Karolína Topolová.

 

Foto:J.Svoboda